Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Filmformat 7x11 cm
- Trådstartare fredrikru
- Start datum
mb90
Avslutat medlemskap
Kika på http://en.wikipedia.org/wiki/Film_format och se om du hittar någon storlek som stämmer.
Jag har tittat igenom tabellen lite snabbt men inte funnit någon som stämmer in exakt på 7x11 (vilket är 2.8x4 tum om omlinekonverteraren stämmer)
Jag har tittat igenom tabellen lite snabbt men inte funnit någon som stämmer in exakt på 7x11 (vilket är 2.8x4 tum om omlinekonverteraren stämmer)
Jag tror att 116-film använder operforerad 70-mm-film. Perforerad används på fetrulle till Hasselblads stora magasin, och förmodligen också till det där biografformatet som jag inte kommer ihåg vad det heter.
Men som sagt, ditt negg är säkert från en 6x12-kamera som använder 116-film.
Men som sagt, ditt negg är säkert från en 6x12-kamera som använder 116-film.
froderberg
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jag tror att 116-film använder operforerad 70-mm-film. Perforerad används på fetrulle till Hasselblads stora magasin, och förmodligen också till det där biografformatet som jag inte kommer ihåg vad det heter.
Operforerad 70mm-film i 30 metersrullar används i Mamiyas motordrivna 6x4,5-magasin för skolfoto om jag inte kommer ihåg fel. Den extra filmytan används för att registrera ett nummer för eleven.
Jag har plåtat mycket med en Photo Controll som kör motordrivna magasin för operforerad 30m-rullar i 135-format. Negativen är 43x32 mm ungefär plus ruta för infotograferat kundkort. Ett sätt att få högre kvalitet utan att gå upp i filmformat.
Kodak ringde varje år och undrade hur många rullar vi skulle göra av med nästa år så de kunde planera produktionen....