lamotte
Aktiv medlem
Har den sista tiden haft problem med mitt 11-22mm objektiv. Det har inte fokuserat på rätt ställe och ändå indikerat att fokus var rätt. Det var inte alls kul att vara ute och jobba och sen komma hem och se att på den bästa bilden var huvdobjektet inte i fokus. Det blev inte lättare av att E-1ans display är så liten att det är svårt att bedömma skärpan på bilden.
Jag skickade i alla fall iväg det till Olympus Sverige för en koll och fick tillbaka det idag, efter ca 2 veckor hemifrån. Har bara hunnit testa det lite snabbt men nu verkar fokusen vara på rätt ställe igen. Enligt servicepappret så har det varit "fel vid zoom", vad det nu kan innebära. Sen står det att andra saker är fixade, bla "Olympus VE628100", "Olympus VJ660100" och "Class 5". Någon som vet vad detta innebär?
Otroligt skönt nu att jag kan lita på objektivet igen.
Jag skickade i alla fall iväg det till Olympus Sverige för en koll och fick tillbaka det idag, efter ca 2 veckor hemifrån. Har bara hunnit testa det lite snabbt men nu verkar fokusen vara på rätt ställe igen. Enligt servicepappret så har det varit "fel vid zoom", vad det nu kan innebära. Sen står det att andra saker är fixade, bla "Olympus VE628100", "Olympus VJ660100" och "Class 5". Någon som vet vad detta innebär?
Otroligt skönt nu att jag kan lita på objektivet igen.