Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Flashback bättre än Fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

nyanders

Aktiv medlem
Fantastiskt rolig tråd, jag saknade bara de där två deltagarna som blir osams och avsiktligt missförstår det den andre skriver.

Favoritcitat från tråden: ”jag vill inte hamna i den klassiska fällan jag sett många mätare hamna i; mätverktyget blir viktigar än måtten”
 

acke

Avslutat medlemskap
Mitt i prick! En perfekt parodi på många FS-diskussioner! Min kväll är gjord.

Läs och lär hur man gör, ni som siktar på medlemskap i FS-forumets innersta krets! 😂
 

par

Aktiv medlem
Fantastisk tråd! Skrattar så tårarna rinner😂. Har läst hälften men sparar nog resten så har jag ett gott skratt att se fram emot imorgon också. Klara likheter med vissa diskussioner här. Tack för att du delade detta!
 

TheInvisibleJackal

Aktiv medlem
Helt underbar tråd!
Om man någon gång undrar om man är fullt normal, så är det bara börja läsa den här tråden.
Ta t ex killen som skriver:
"I morgon ska jag mäta min tandborste. Är sjukt taggad."
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Flashback har sina guldkorn. Alla är inte dickheads. Forumet är ett snitt på befolkningen i övrigt när det gäller åsikter. Det kan inte vara kul att vara kändis och kliva över gränsen för vad som anses vara acceptabelt. Den sociala kontrollen är total... - fråga den förre justitiekanslern.
 
Senast ändrad:

cls

Aktiv medlem
Tack för tipset – himla kul tråd😀! Den har flera deltagare med livlig fantasi och förmåga att formulera roliga nörderier som för ett ögonblick kan verka på allvar tills man inser att det måste vara på skoj. Allra roligast blir det när det dyker upp en del inlägg som faktiskt verkar vara seriöst menade mätningsnörderier som mixas med en salig blandning tokerier. (Lite som i en del trådar i andra forum😉)
 

PMD

Aktiv medlem
Undrar hur mycket ljus F/-2.8 ger (alltså negativt värde i nämnaren). Och hur skulle ens ett sådant objektiv se ut?
Det går nog inte med vanlig euklidisk geometri, men det går säkert att ställa upp andra axiom för att definiera en geometri med negativa diametrar på utgångpupiller.

Svaret på din första fråga är spontant "mörker". :)

[Edit: stafvel]
 
Senast ändrad:

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det gåt nog inte med vanlig euklidisk geometry, men det går säkert att ställa upp andra axiom för att definiera en geometri med negativa diametrar på utgångpupiller.

Svaret på din första fråga är spontant "mörker". :)
Ja det blir nog så.
Men om brännvidden samtidigt är negativ då ....
 
ANNONS