Mesch
Aktiv medlem
De enda ställen i Sverige som svensk lag inte är tillämplig är inne på andra länders ambassadområden.
Nu finns det ju bolag även utanför Sveriges gränser, har jag hört. Google lär ju ha servrar där, även detta har jag hört.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De enda ställen i Sverige som svensk lag inte är tillämplig är inne på andra länders ambassadområden.
Och vad har det med saken att göra? Fotograferingen skedde i Sverige.Nu finns det ju bolag även utanför Sveriges gränser, har jag hört. Google lär ju ha servrar där, även detta har jag hört.
FELDe enda ställen i Sverige som svensk lag inte är tillämplig är inne på andra länders ambassadområden.
FEL
ambassader ligger i sverige allstå gäller svensk lag inom på under över en ambassad
En ambassad innefatts av statsimmunitet precis som en ambassadör
Har vi någonstans konstaterat att det INTE rådde fotoförbud?
Och vad har det med saken att göra? Fotograferingen skedde i Sverige.
Där har DU fel.FEL
ambassader ligger i sverige allstå gäller svensk lag inom på under över en ambassad
Fotograferingen gjordes från stratosfären och publiceras på servrar som inte finns inom Sverige.
Jag visste inte att "Googlebilen", en Opel, kunde flyga 10-15 km upp i luften med en kamera som är monterad på taket och fotar nedåt, genom bilen, och sedan i nittio graders vinkel strax ovanför marken, här snackar vi bildvinkel.
Ok, en snabb koll på Nettovägen 6 på hitta.seHar de bilder på skyddade objekt tagna med den då?
[Edit] Skyddsobjektet Saab i Järfälla (Nettovägen 6) har bara satellitbilder för att ta ett exempel.
Ok, en snabb koll på Nettovägen 6 på hitta.se
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z...580" x="1615317"><t>(ny punkt)</t></pt></pts>
Byt till gatubild och snurra åt höger, visserliggen kan man inte se vad som står på den gula skulten men visst liknar den en klassisk skyddsobjektskylt.
Hej Martin.
Jag arbetar i huset, och har pratat med vakten ifråga. Som tidigare sagts har inget förbud utfärdats av Länsstyrelsen.
En ambassad skall flytta in och därför ville inte vakten att några foton skulle tas på den våningen.
Enligt mig är största utmaningen att undvika störande element i förgrunden och lutande linjer i byggnaden när man använder vidvinkel.
Dags gör en fototävling av Stockholms nya prestigebyggnad?![]()
Där har DU fel.
Ett lands ambassad räknas som det landets territorium.
Alltså gäller det landets lagar på dess ambassader.
Ok, en snabb koll på Nettovägen 6 på hitta.se
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z...580" x="1615317"><t>(ny punkt)</t></pt></pts>
Byt till gatubild och snurra åt höger, visserliggen kan man inte se vad som står på den gula skulten men visst liknar den en klassisk skyddsobjektskylt.