Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fotografera i "Low Ligth".

Produkter
(logga in för att koppla)

Cygni

Aktiv medlem
Behöver vi verkligen dyr utrusning för att fotografera i Low Light? M4/3 sablas ofta ner när det gäler att fota i svagt ljus. Själv har jag aldrig upplevt det så då jag mest fotar med M4/3 kameror. Och är det verkligen så farligt om man råkar få med brus i bilden. Ska man betrakta bilden med lupp eller på avstånd.
När man är på en utställning och går riktigt nära en bild som är 2x1m så ser man varenda defekt, men det är ju inte så man betraktar en bild.

Tittade på denna youtube film, och kan bara stämma in i vad han säger. Low light

Även denna film visar hur Olympus fungerar i dåligt ljus. Olympus Pen Riktigt finurligt.

Så vad är det vi behöver egentligen? Sensor storlek

Senast ändrad:
Stativ. Så kan man hålla ISO nere och förlänga slutartiden. Men det var kanske inte det som du var ute efter?

Behöver vi verkligen dyr utrusning för att fotografera i Low Light? M4/3 sablas ofta ner när det gäler att fota i svagt ljus. Själv har jag aldrig upplevt det så då jag mest fotar med M4/3 kameror. Och är det verkligen så farligt om man råkar få med brus i bilden. Ska man betrakta bilden med lupp eller på avstånd.
När man är på en utställning och går riktigt nära en bild som är 2x1m så ser man varenda defekt, men det är ju inte så man betraktar en bild.

Tittade på denna youtube film, och kan bara stämma in i vad han säger. Low light

Även denna film visar hur Olympus fungerar i dåligt ljus. Olympus Pen Riktigt finurligt.

Så vad är det vi behöver egentligen? Sensor storlek

Beror på vad du ska fota, men de flesta nyare kamerorna är likvärdiga i brus och DR. När detta inte räcker till så stativ, ljustarka objektiv, stackning odyl är alternativen,

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto