Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotohink

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
Jag hade en eMagic X-drive tidigare,
för att kopiera över korten/filerna från Kamerakortet.
Den fungerade bra, men hade mycket kort batterilivslängd. Dvs en semester utan nätanslutning hade den en begränsat värde.

Har det kommit andra liknade produkter på marknaden?

koll autbudet på www.zebramedia.com

Men en hel semester är ju ett relativt begrepp, antal tömningr är ju ett bättre.

12v till 220v konverter har jag i bilen, rätt praktiskt för alla de diktala batterislukarna.

Roine

Det verkat bättre än det jag hade.
Det står 2t operation, men är det verkligen när man skriver på HDD?
Har du provat att gör flera "intankningar" efter varandra för att utvärdera hur mycket den klara?

Jag hade tänkt använda den på en kanot semester på ca 2v, och då är jag rädd av även 2t är på gränsen.

Hej

Jag har en tripper o zebra säljer en extern batterihålalre som tar vanliga AA celler till den. Hållaren kostar under 100 spänn.

Jag har testat en hel rad med olika bärbara lagringsenheter. Compact Drive PD7X är ett bra alternativ då den har bra batterilivslängd, kopierar minneskortet snabbt, är förhållandevis billig, enkel att använda och går på vanliga AA-batterier.

ANNONS
Götaplatsens Foto