Annons

Fotolabo och stora kopior

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Har nu för tredje gången beställt en större kopia (34x50 cm) från Fotolabo och även denna gång var kopian kantstött och hade ihoprullningsskador.
Himla trist för själva "framkallningen" klarar de fint.

Har någon tips på leverantörer som hanterar produkterna varsamt?

/Johan

Har du pratat med fotolabo om problemet?
Jag har utnyttjat deras tjänster ett flertal ggr och ett par av dessa ggr har kopian varit skadad. En gång hade de missat ngt framkallningen, det var "bubblor" i bilden.

Jag kontaktade dem alla ggr och de löste det hela otroligt smidigt. Bara några dagar efter så hade jag nya kopior i brevlådan hemma, inget knussel alls från deras sida.

Men jag har kanske haft tur och pratat med "rätt" person...

/C

Har pratat med dem vid alla tillfällen och det har gått smidigt, bara att returnera.

Men jag har ingen lust att krångla med det här längre. Jag vill ha kopiorna levererade i oskadat skick.

/Johan

Jag har varit med om samma sak - skadade kopior från Fotolabo. Och samma svar: bara att skicka tillbaka för att få nya. Men samma känsla: Det känns inte så kul att tvingas returnera sina bilder gång på gång.

Nu använder jag mig av Crimson, www.frontweb.se, som jag tycker är kanon. Inga problem alls hittills.

/Adam

Hmmm...jag behövde inte alls returnera ngt, jag fick nya kopior ändå. Jag hade nog tur och träffade på rätt person jag dårå....

/C

framkallade ett 10 tal rullar vid ett tillfälle hos fotolabo, fick tillbaka dem med riktigt dåliga färger (tyder på gamla vätskor). vi klagade, blev tillsagda att retunera allt, så skulle de göra om det. Kom tillbaka likadant. de påstod att de gjort allt rätt denna gång. Efter tjat fick vi retunera igen, denna gång märkte vi ett par bilder med en prick i kanten. Efter någon vecka fick vi tillbaka bilderna, som de påstod ha kopierat om en 3:e gång - men med våra prickar kvar... Efter det har jag inte litat alls på det företaget....

(framkallade några bilder på annan fotoaffär för att kolla resultatet - som blev jättebra....)

Hör inte till saken, men jag var bara tvungen att klaga lite när jag fick changsen :)

/Mari

ANNONS
Götaplatsens Foto