Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosidan Bildkritik AI

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Här kan vi samla synpunkter på vår nya funktion.

"Det är med skräckblandad förtjusning som vi idag släpper bildkritik via AI. Känslan påminner om när vi lanserade DHS (Den Högre Skolan) 2007. Vi tyckte då att det var en bra idé, men det dröjde inte länge innan medlemmarna stod på barrikaderna."

Hej, har en fråga gällande bildredigering med hjälp av AI , får man lägga upp sådana foton på fotosidan? Alltså med mitt egna fotomotiv har sedan AI redigerat fotot utifrån AI effekter. Är såna foton tillåtna att ladda upp här på fotosidan? Vänliga hälsningar Carina

Hej och tack för snabbt svar. Jag vet inte om jag blev klokare på vad man får och inte får när jag läste den bifogade länken. Jag ska förklara mer hur jag redigerat. Jag laddar upp mina foton och med hjälp av en sajt som heter fotor.com så kan jag där redigera själv men också använda mig av AI Art effects. Effekter som cartoon, sketch, watercolor osv. vilket ändrar mitt foto väldigt mycket, men det är fortfarande från mitt motiv. Menar du att jag ska skriva i beskrivningen på bilden att den då EJ är en "Rent dokumentär bild?" Eller du menade på själva bilden att den texten ska stå, det blir ju väldigt fult då och förstör fotot med text tycker jag ;)

Kryssa i "Ej dokumentär bild" och i bildens beskrivning (finns ett fält för det) så skriver du om hur du gjort (dvs ingen text på själva bilden).

ANNONS
Götaplatsens Foto