Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Undrar varför ni ännu inte fixat så att man kan klicka på rubriken "Veckans Bild" och komma till den sidan?

Som det är nu och har varit sedan införandet av den nya layouten så dyker det upp ett meddelande om att den sidan inte kan hittas.

Detta har påtalats tidigare #293 och säkerligen i fler inlägg utan att det händer något. Om jag inte missminner mig så har även jag påtalat detta i ett tidigare inlägg.

Har för mig att jag läste någonstans i denna tråd att ni läser allt som skrivs men inte svarar på det. Dags att visa nu att ni verkligen läser och åtgärda problemet.

För övrigt så måste jag säga att sidan suger fett numera...!
Det där skall vara åtgärdat, och när jag klickar på rubriken så hamnar jag på:

http://www.fotosidan.se/cldoc/1785/
 

Anders Östberg

Guest
Felet är för rubriken "Veckans bild", inte "Veckans album".
 

matlep

Aktiv medlem
Sjukt otydligt i nya designen, men man kan faktiskt det. Iallafall på framsidan. Vad som skall in är:

- pilen så man fattar det
- (kanske även på andra sidor än index)
Aha. Jag är nästan aldrig på förstasidan. Det vore som du säger önskvärt på alla sidor, speciellt "Dagens aktiva"
 

AndyK

Aktiv medlem
Går det på något sätt att lägga till en funktion så att man kan se vilka bilder olika medlemmar har haft med i FS Magasin? Nu får man ju bara reda på att en medlem haft en bild publicerad i FS Magasin, men man kan inte få reda på vilken. Jag förstår att vissa av bilderna som är publicerade i FS magasin inte är publicerade på hemsidan, men i de fall de är publicerade hade det varit intressant att veta vilka.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Går det på något sätt att lägga till en funktion så att man kan se vilka bilder olika medlemmar har haft med i FS Magasin? Nu får man ju bara reda på att en medlem haft en bild publicerad i FS Magasin, men man kan inte få reda på vilken. Jag förstår att vissa av bilderna som är publicerade i FS magasin inte är publicerade på hemsidan, men i de fall de är publicerade hade det varit intressant att veta vilka.
Det där tänkte jag också på förut när jag var inne i någon medlems profil. Problemet är väl att bilderna är uppladdade i ganska stort format och AdobeRGB om de är levererade som önskat. Inget av detta är ju direkt lämpat för visning på webben så i så fall är ju konvertering och omskalning nödvändig...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi har faktiskt förberett så att man skall kunna se och kommentera de bilder som kommit med och per nummer. Bilderna är omskalade och skall ha fått sRgb.

Vi skall bara skapa en startsida för tidningens nummer och med bilder och artiklar.

Kommer inom kort släppa det där.
 

ztenlund

Aktiv medlem
En sak som jag upplever fattas är en länk till äldre inlägg i bloggarna. Klickar man på bloggfliken hos flitiga bloggare så visas bara en del av månadens inlägg. Om man då vill se de äldre får man gå upp på sidan och klicka på aktuell månad och sedan bläddra ned dit man var innan.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Gjorde nyss en till upptäckt. Galleri FS visar bara tio sidor med de senaste bilderna, men förut gick det att titta på allihop om man gick in via bildpooler. Så verkar inte vara fallet längre utan även där skickas man till den vanliga visningsmodellen med tio sidor. Verkar lite knäppt att inte kunna komma åt de äldre överhuvudtaget.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Gjorde nyss en till upptäckt. Galleri FS visar bara tio sidor med de senaste bilderna, men förut gick det att titta på allihop om man gick in via bildpooler. Så verkar inte vara fallet längre utan även där skickas man till den vanliga visningsmodellen med tio sidor. Verkar lite knäppt att inte kunna komma åt de äldre överhuvudtaget.
Mm. Det där är en prestandagrej (dvs vi skickar inte ut _alla_ bilder vid en sökning) och det funkar bra i bildsökning, men det kan självklart inte vara så i Galleri FS. Vi får fixa det.
 

EGW

Aktiv medlem
Problem i kommentarfältet på bloggar

Det har blivit problem i kommentarfältet på de bloggar som kör med den smalare textspalten. Kommentarfältet är inte avslutat, och när man skriver en lång rad försvinner slutet av den längst till höger.

När man publicerar kommentaren visas den riktigt, men alltså inte medan man skriver. Vilket är lite jobbigt.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Lite uppdateringar:

- Startvalet i menyn och nu en nivå2 meny med länkar till matnyttiga saker. Detta för att snabbt komma till vissa delar av Fotosidan.
- Mina genvägar har justerats i design och funktion. Ligger hela tiden uppe till höger i menyn. Den kan du använda för att skapa dina egna favoritsidor som du snabbt kan komma till. Dina grupper ligger med som default.
 

jpp

Aktiv medlem
Efter att ha varit lite irriterad på delar av den nya designen, framför allt Bilder och Forum, så har jag efter att ha läst om tankarna och hur det är tänkt att fungera nu vant mig. Givetvis har jag fortfarande åsikter :)

Bland annat i Bilder - Pooler där alla pooler dyker upp. Där skulle kanske möjligheten att antingen välja vilken sortering man vill ha som standard, eller lägga "Intressegrupper" som standard sortering då, åtminstone jag, uppfattar poolsidan som rörig och med många pooler som inte är aktiva/intressanta.
Eller sortera dem efter "senast inlagda bild" ordning, då skulle förmodligen Bildkritikpollerna hamna högt upp, och de pooler med nytt innehåll tydligt synas.

En annan detalj är att det verkar som om den gamla "Alla nya kritikbilder" - som jag uppfattade som samtliga bilder lagda i en pool/grupp försvunnit till förmån för "Alla nya bilder" som ger de 1000 senaste inlagda bilderna. Det ger ibland flera bilder från t.ex. ett nytt album eller om en fotograf laddat upp flera bilder i en serie.
Jag tror att båda behövs, men "Alla nya kritikbilder" var en pool med bilder där kommentarer akivt söktes.
"Alla nya bilder" kan kanske ge kommentarer på bildersom ännu inte är inlagda i någon pool, och på bilder som kanske inte är avsedda att hamna i någon pool.

//Patrik
 

gsoul

Aktiv medlem
Bildspel

tjena,

1.
Jag ändrade inställningarna till att "visa bildspel med utvalda bilder" men kan inte hitta var någonstans jag väljer vilka bilder som ska ingå i spelet. Hur korkad är jag? =)

2.
Finns det någon sökfunktion där jag själv kan söka på hur man gör vissa saker på sidan, som frågan ovan tex. Nån slags online-manual?

/Kostas
 

TorkelF

Medlem
Kan inte välja att ha kvar en gammal bild

När jag igår torsdag skulle lägga upp en ny bild-variant av en bild som redan var upplagd, fanns inte längre möjligheten att välja att behålla den gamla som en variant. Fuinktionen var enbart tillgänglig för Premiummedlemmar stod det, vilket jag är tror jag då jag är Silvermedlem.

Mvh Torkel
 
ANNONS