Annons

Fotosidan har fått ny design

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Mer knas: När man kolla bloggportalen med Firefox på Mac så ser det ut såhär...

Skärmavbild 2011-12-28 kl. 00.07.19.jpg


Ett grått fält sträcker sig ut en bra bit till vänster där det inte bör vara.

Tillägg: Det ser likadant ut i Safari.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Mer knas: När man kolla bloggportalen med Firefox på Mac så ser det ut såhär...

Visa bilaga 121669


Ett grått fält sträcker sig ut en bra bit till vänster där det inte bör vara.

Tillägg: Det ser likadant ut i Safari.
Nu ligger motsvarande problem på förstasidan, vilket det gjorde även förut när inlägget om Lettland var "huvudnyhet". Det är ett tydligt knas i CSS:en.

Markerar jag elementet ifråga på framsidan så ser det ut som på bilden nedan. Man kan bl a se att bredden 620px får företräde framför 450 px som är överstruken.
 

Bilagor

Dark_Jester

Aktiv medlem
Jaja, men du måste ju fatta att alla inte håller med dig.
Absolut, framför bara min syn på saken därför om ingen säger någonting kommer ingenting att hända, om tillräckligt många håller med mig ändras saker (förhoppningsvis) om för många anser att det nya är en förbättring på den punkten så får jag ju gilla läget.

Dock håller den gamla devisen i sig; "Få är de saker som löses genom tystnad", så... ;-P
 

Enicar

Aktiv medlem
"Dubbelexponerat" i rubriker på förstasidan

Har reagerat på att det ser fett ut på ett lite märkligt sätt. Trodde det kanske kunde ha att göra med att jag använder Google Chrome så jag kollade i min iPhone och där kunde jag förstora tillräckligt mycket för att se detta.
 

Bilagor

Enicar

Aktiv medlem
Har reagerat på att det ser fett ut på ett lite märkligt sätt. Trodde det kanske kunde ha att göra med att jag använder Google Chrome så jag kollade i min iPhone och där kunde jag förstora tillräckligt mycket för att se detta.
Det som jag visade på ( några inlägg högre upp) syns inte om jag använder Internet Explorer som browser.
( fast det har väl kodsnickarna koll på kan man tänka)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Vad har hänt med typsnittet ni använder för rubriker på förstasidan samt för ingresser för artiklar?
I mina ögon har ni gjort en ändring där nyligen och till något som är riktigt fult.

Se bilden http://fotonix.se/img/fotosidan-typsnitt.png
Edit: Se även inlägget nedanför, vilket givetvis även gäller Elmfeldt & Co. ;)

De använder Adobe Typekit för att kunna använda icke-standardtypsnitt (dvs sådana man kan vänta sig att alla har). Typsnittet i sig ser ju ut åt det hållet, men är det fullt så muggigt som på din bild är det nog något knas. Det ser väldigt utsmetat ut.

Din dump överst och min under. Notera dock att jag kör WinXP på den här datorn och ClearType är inte lysande i XP:s utförande.
 

Bilagor

Senast ändrad:

ztenlund

Aktiv medlem
Hmm...
Efter att ha rotat lite så kan jag konstatera att det inte fungerar som tänkt, åtminstone inte under WinXP:

Opera 11.01 (host, inte uppdaterat :I)
FS-typsnitt-Opera.png

Firefox 8.0.1:
FS-typsnitt-Firefox8.png

IE8 (IE9 går inte att installera under WinXP):
FS-typsnitt-IE8.png

Hur det blir i Win7 kan jag inte svara på för stunden då jag sitter med "fel" dator.
 

lahoo

Aktiv medlem
De använder Adobe Typekit för att kunna använda icke-standardtypsnitt
Jag kör också XP på denna dator och skärmdumpen är tagen från Chrome 16.0.912.63. Det ser lika illa ut i Firefox 6.0.2 men i Internet explorer 8.0 ser det bra ut.

Källkod:
@font-face {
font-family:"adelle";
src:url(data:font/opentype;base64,[U]fontdata[/U] );
font-style:normal;
font-weight:400;
}
PS. Hur gjorde du för att infoga bilden?
 

ztenlund

Aktiv medlem
PS. Hur gjorde du för att infoga bilden?
Det finns en knapp när du gör inlägget som heter "Hantera bifogade filer" en liten bit ned. Var uppmärksam på vilken filstorlek både i datamängd och pixlar som är tillåten.

Vill du få in bilderna mitt i inlägget som jag gjorde i det nedre finns det sedan en knapp med ett gem ovanför textfältet där du kan välja de filer du bifogat (det blir taggar med bilagenumret).

Kontentan är helt enkelt att det är fult och fel, vilket jag ville påvisa. :)
Ja, det är ju helt klart. Tanken med Typekit är ju att det ska bli mer lika och inte se ut som allt mellan himmel och jord. Teorin och verkligheten verkar här skilja sig betänkligt för närvarande.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Varför har nu bakgrunden vid siffran uppe vid namnet blivit röd?
Det ser ut som att det finns nya händelser trots att det inte gör det. Inte alls bra!
Rött drar åt sig uppmärksamhet, vilket i det här fallet är helt obefogat.
 
ANNONS