Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)

bildsten

Aktiv medlem
Fick tag på en!


Ingen trådutlösare där jag kollade, jag är usel på loppisfynd när det gäller kameror. Det enda jag hittar är trasiga gamla Canon EOS, repiga kitobjektiv och super8-kameror med fasta objektiv.

Den jag fick tag på är kort och en lång vore inte fel att också ha, om du inte behöver den själv.
Jag ska leta i morgon om jag hinner. De ligger undanstoppade någonstans.
 

VisualD

Aktiv medlem
Någon som vill byta lite film med mig?
Har fempack 120 TMax100 men det känns lite tråkigt att bara ha ISO100 film, samt opraktiskt långsamt med min kamera. Jag skulle gärna vilja ha någon rulle med ISO400 eller uppåt (alternativt pressningsbar) för att kunna handhålla.

Slänger med ett par bilder tagna med min Voigtländer Ultramatic CS tagna med utgången Fomapan200:

UltramaticCS_Foma200 (8).jpg

UltramaticCS_Foma200 (26).jpg

UltramaticCS_Foma200 (18).jpg

UltramaticCS_Foma200 (4).jpg

UltramaticCS_Foma200 ------- (22).jpg
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag har också bara iso 100 och 125 som 120-film, gammal är den också.
Några fler trådutlösare har jag inte hittat, bara den jag vill behålla själv. jag kan ha gett bort dem tidigare eller slängt dem men ska leta vidare när jag får tid.

Bilderna ser ju bra ut, soppat själv?
 

VisualD

Aktiv medlem
Frestad att köpa en rulle med Ilford Delta 3200 för det grå vädret nu.
Ingen fara med trådutlösaren, jag klarar mig med den jag fick av Pontus.

Japp, soppat i D76 och exponerat för ISO100 då den var tio år gammal (men väl förvarad hos en fotograf).
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Frestad att köpa en rulle med Ilford Delta 3200 för det grå vädret nu.
Ingen fara med trådutlösaren, jag klarar mig med den jag fick av Pontus.

Japp, soppat i D76 och exponerat för ISO100 då den var tio år gammal (men väl förvarad hos en fotograf).
Om du har svängarna förbi 08-land så finns det Rollei Superpan 200 på brunosbildverkstad i gamla stan för 185kr för ett 5-pack - en av mina favoritfilmer, dels då den är mycket bra och billig men även eftersom den gör sig superbt @ ei400! Men är du väl där kan du handla mycket skojj, nästan bara analog-prylar där och fullt av film! ;-)
 

VisualD

Aktiv medlem
Visst är det den som är i en liten lokal med kameror radade framför fönstren?
Jag har varit där två gånger elelr så och kikat in, båda gångerna sålde han polariodkameror med största entusiasm till lika glada kunder!
 

Johan_Lindgren

Aktiv medlem
Visst är det den som är i en liten lokal med kameror radade framför fönstren?
Jag har varit där två gånger elelr så och kikat in, båda gångerna sålde han polariodkameror med största entusiasm till lika glada kunder!
Stämmer fint det. Han har verkligen omfamnat den analoga marknaden i stockholm. Man ska bara se upp för den sura gubben som är där ibland också, han pratar bara glatt med dom som pratar italienska...
Genom vår analogklubb har vi fixat 10% rabatt där dessutom ;)
 

Kustbo

Aktiv medlem
Liten fundering, är det fler än jag som tänker åka på fotomässan i helgen?
Tänkte åka på lör fm och tar pendeln från Uppsala C till Älvsjö så är fler sugna så kan vi kanske slå följe?
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag är bjuden på födelsedagskaffe på lördag som jag inte ska tacka nej till så jag får antingen åka i morron eller på söndag.
 

Kustbo

Aktiv medlem
Kort fråga, är det någon av er som har ett spegeltele på 500mm eller mera med Pentaxfattning som kan tänkas låna ut det för lite test, är lite nyfiken på det och har kikat på Samyang (som ju finns under många namn) och deras 500 eller 800 och då främst med f6,3.

Vet att det är enkla grejor med MF men priset är ju överkomligt och de gånger jag behöver mera tele än de 400mm jag har så får jag ta att det blir MF och inte helt knivskarpt, men vore kul att testa innan jag köper.

Råkar någon ha ett vanligt tele med mera än 400mm för Pentax för test så säg till då med, vet att ni har mycket grejor i era gömmor ;-)
 

bildsten

Aktiv medlem
Hej
Det är lite för mycket som händer nu före jul. Har en dotter och hennes familj här också. Bättre tid i mellandagarna tror jag. God Jul på er alla i tråden!
 
ANNONS