Annons

Fråga eller inte fråga motivet vid gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)

iSolen.se

Guest
Nej, helt säkert var det inte så att Diana bad chauffören -"snälla kör ihjäl oss så att vi slipper bli fotograferade mer". Men hon (och/eller chauffören) valde att ta väldigt stora medvetna risker när de försökte undfly fotogrferna. Om människan hade varit en alltigenom ratinionell varelse så hade hon analyserat valet noga och därmed kanske hellre valt att bli fotograferad. Det får vi aldrig veta. Och de spelar ingen roll. Hela min argumentation, med liknelser till polisskräck och annat, handlar om att försöka förklara att det faktiskt finns folk som inte vil lbli fotograferade.

Petter ...
Jag tror inte ett ögonblick att hon fattade något medvetet, rationellt beslut med en massa fotografer efter sig. Männinskan är inte bra på att fatta beslut under stress och medvetna risker var det säkert inte heller, hon hade knappast räknat med att bli förföljd av ett koppel fotografer på MC. Hon tänkte nog bara "bort härifrån".
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Jag tror inte ett ögonblick att hon fattade något medvetet, rationellt beslut med en massa fotografer efter sig. Männinskan är inte bra på att fatta beslut under stress och medvetna risker var det säkert inte heller, hon hade knappast räknat med att bli förföljd av ett koppel fotografer på MC. Hon tänkte nog bara "bort härifrån".
Ja, det var ungefär vad jag försökte säga. Dock är jag övertygad om att man är medveten om olycksrisken när man kör så fort. Eller åtminstone risken att bli tagen av polisen för fortkörning. Någon sorts riskkalkylering gjordes.

Men som sagt. Inte rationellt.

Petter ...
 
ANNONS