Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga om Manfrottostativen!

Produkter
(logga in för att koppla)

roypeter

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vilja veta till vilka modeller på Manfrottos stativ som "low adaptor" medföljer, alltså den där grejen som gör att du kan ta bort mittpelaren och komma ännu närmre marken..

Är det förresten den lilla triangeln som man ser i andra änden på mittpelaren??

Jag är väl egentligen specifikt intresserad av att veta om den finns på något/några av stativen i 190-serien

Finns på 055 PROB. Tror även att det ska finnas på 190 PROB.

Fungerar bra, tycker jag.

/Nic

Ja det är den som är grejen där nere.
Modellen som heter 055proB och 055nat2 har den funktionen som du letar efter. Kanske 190 också, vet inte riktigt, men gå in på scandinavian photos hemsida och följ länkarna från dom enskilda modellerna på manfrotto-avdelningen.

Går du direkt till deras hemsida är det lite lurigt att hitta rätt modell.

Tack för tipset, det gav de svar jag ville ha.

En annan fråga, vet ni vilka modeller som kan fällas helt i spagat?

Kollar i katalogen och de stativ som det anges att det går att vinkla benen till 90 grader är
190-modellerna (dvs 190D, 190CL, 190Pro, 190 Bwb, 190 Nat3) och 055-modellerna (055A, 055CL, 055Pro, 055Bwb, 055Nat3)

Low angle adapter verkar finnas på ovanstående modeller samt till 440, 441, 443, 444 (Karbonstativ)

/Svante

ANNONS
Götaplatsens Foto