Annons

FS Forum Felrapporter för nya forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi har nu bytt ut vårt gamla "vBulletin" forum mot en mycket fräschare forumprogramvara "XenForo".
Det kommer säkert dyka upp buggar, saker vi inte ställt in rätt etc - skriv gärna din felrapport i detta forum så skall vi försöka fixa så snart som möjligt
 

bildsten

Aktiv medlem
När jag är här på den sidan jag nu skriver det här så försvinner texten Fotosidan uppe till vänster nära hamburgermenyn. Klickar jag där texten borde vara kommer jag till visserligen till förstasidan men det känns som en bugg.
När jag går till de olika flikarna försvinner övriga flikar. Det kanske ligger en tanke bakom det men för mej som bara besöker Fotosidan via datorn innebär det en onödig omväg via hamburgermenyn för att navigera runt.
2020-03-19_125734.jpg
 

Khalad

Aktiv medlem
Vill förtydliga - kan inte komma in på bloggsiidan, den slutade uppdateras 13.06 igår. . Tydligen ligger inte bloggen helt nere, jag kan komma in "bakvägen" via Min profil och se specifika kommentarer, men det ä'r helt omöjligt att få fram en uppdaterad bloggöversikt, detta trots att jag gång på gång uppmanas logga in (och gör det)
 

PMD

Aktiv medlem
I inlägg #6 fungerar inte bakåtlänken till vad "ulindh" sa.

F.ö. borde det väl stå "skrev" och inte "sa"?
 

PMD

Aktiv medlem
Tooltipsen till redigeringsknapparna ovanför rutan där man skriver inlägg är lite för svårlästa tycker jag. Vit text på ljust grå bakgrund är nog inte det bästa valet, tyvärr.

Det går att hjälpligt läsa tooltipsen för den vänstra cirka 2/3 av knapparna, men till höger blir tooltipsen för den översta knappraden ihopmixad med knappraden under.
 

PMD

Aktiv medlem
Det står"said" i den engelska versionen så det är en direktöversättning.
Jo, jag misstänkte att det var något sådant. Det är full förståeligt att det blir lite sådana kantigheter när man ska införa en ny programvara (som dessutom måste översättas), men "skrev" blir bättre svenska.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Hej!

Jag använder ju Bloggfunktionen som en bakgrund till mina portfolios och det jag ser nu är att det funkar fint att klicka sig in bland portfoliobilderna.

Introsidan på portfolion funkat också men när man går in i Portfolioöversikten så saknas introbilderna helt där. Länkarna verkar funka men bilderna i bildlänkarna är borta.
 

PMD

Aktiv medlem
På min telefon blir namnet på den som har skrivit en kommentar centrerat medan loginnamnet och medlemstypen är vänsterjusterade.
Det ser lite knasigt ut.

På min dator är alla tre västerjusterade.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag fick ett email om ett nytt inlägg i den här tråden (Felrapporter för nya forumet). När jag klickade på länken såg det ut som på bilden nedan.

Om finns inlägget kvar så är meddelandet korrekt och det är fel någonstans, men om inlägget har raderats borde meddelandet vara ett annat.

Screen Shot 2020-03-20 at 12.08.33.png
 

martley

Aktiv medlem
Jag noterade nyss när jag skulle skriva mitt första inlägg i nya forumversionen att jag trots att jag var inloggad enligt bannern högst upp på sidan inte såg något inmatningsfönster för mitt inlägg utan en text där jag uppmanades att först logga in. Jag kan mycket väl tänka mig att det berodde på att jag blivit automatiskt utloggad på grund av inaktivitet, men då borde det synas i bannern högst upp också.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag noterade nyss när jag skulle skriva mitt första inlägg i nya forumversionen att jag trots att jag var inloggad enligt bannern högst upp på sidan inte såg något inmatningsfönster för mitt inlägg utan en text där jag uppmanades att först logga in. Jag kan mycket väl tänka mig att det berodde på att jag blivit automatiskt utloggad på grund av inaktivitet, men då borde det synas i bannern högst upp också.
Se texten i den svarta bannern upptill, om du inte har stängt den.
 

Michael Johansson

Aktiv medlem
Jag råkade just ut för detta när jag gick in på FS. I svarta raden överst på sidan ser det som att jag är inloggad. Men jag tänkte svara i en tråd och längst ner i denna tråd återkom att jag måste vara registrerad eller inloggad för att kunna svara.

Jag har en gång valt att logga in och fortsätta vara inloggad på samma sätt som i förra forumversionen. Där fungerade detta utmärkt.

Tyvärr har jag stängt den svarta bannern tror jag eller så har jag inte någon sådan av andra skäl. Jag har bara en svart rad med en hamburgermeny, Fotosidanlänk till vänster och länk med mitt namn samt Ladda upp, kundvagnssymbol, kugghjul och förstoringsglas till höger. Vad står det i den svarta bannern om detta med extra inloggning?

(Använder Win 7 Ultimate och Chrome om det har någon betydelse.)
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag råkade just ut för detta när jag gick in på FS. I svarta raden överst på sidan ser det som att jag är inloggad. Men jag tänkte svara i en tråd och längst ner i denna tråd återkom att jag måste vara registrerad eller inloggad för att kunna svara.

Jag har en gång valt att logga in och fortsätta vara inloggad på samma sätt som i förra forumversionen. Där fungerade detta utmärkt.

Tyvärr har jag stängt den svarta bannern tror jag eller så har jag inte någon sådan av andra skäl. Jag har bara en svart rad med en hamburgermeny, Fotosidanlänk till vänster och länk med mitt namn samt Ladda upp, kundvagnssymbol, kugghjul och förstoringsglas till höger. Vad står det i den svarta bannern om detta med extra inloggning?

(Använder Win 7 Ultimate och Chrome om det har någon betydelse.)
"Vi har märkt att man kan bli utloggad från forumet fast man är inloggad i övrigt. Vi jobbar på en fix, tills dess löser man det genom att logga ut och logga in igen."

Tråden behöver därmed inte fyllas av ytterligare berättelser om detta, eftersom problemet redan är känt.
 
ANNONS