Annons

Frågor till Terje Hellesø

Produkter
(logga in för att koppla)

Terje H

Aktiv medlem
Nu när du är med igen passar jag på att fråga varför du på din hemsida publicerar dina bilder i en så liten storlek och låg upplösning? De är ju inte för kommersiell användning.
Just för att bilderna inte är för kommersiell användning, så lägger jag bilderna alltid ut i mindre storlek på Internet. Bilder för kommersiell användning skickas direkt till kunder i hög upplösning, ofta efter att kunder sett bilderna i mindre storlek på Internet.

Jag har skrivit om detta i en artikel på min blogg:
https://hellesophotography.wordpress.com/2017/02/28/mina-bilders-storlek-pa-internet/

/Terje
 

PMD

Aktiv medlem
Hellesøs lodjursklistrande är utrett sen många år och är knappast något att älta i fortsättningen. Hellesø har bett om ursäkt och de flesta av oss har accepterat ursäkten. De som inte kan acceptera den är nog lite extrema.

Som jag har uppfattat den här tråden så handlar den dock inte om lodjur utan om annat (t.ex. mullvadar och mårdhundar). Det tycks finnas en del oklarheter om detta och tråden är väl rimligen avsedd att reda ut det.
 

tumlaren

Aktiv medlem
PMD;2207635 Som jag har uppfattat den här tråden så handlar den dock inte om lodjur utan om annat (t.ex. mullvadar och mårdhundar). Det tycks finnas en del oklarheter om detta och tråden är väl rimligen avsedd att reda ut det.[/QUOTE sa:
Vad jag har förstått och läst på detta forum så har han förklarat både mullvadsbilden samt om mårdhundarna så varför älta dessa frågan vidare, eller?
 

gorred

Aktiv medlem
Läs inlägg #446!

I inlägg #449 tänkte jag att budskapet går nog hem eftersom många här tycks missförstå avsiktligt och tolkar inlägg tvärtom mot vad som står i dem ...
Jag förstod försök till ironi, dvs vad jag uppfattade var ironi. Enstaka inlägg förändrar inte det. Jag har följt den här/de här trådarna och även om lynchmobb är ett starkt ord så har ändå inte hövlighet och respekt eller försök att föra diskussion på ett sakligt sätt varit tongivande.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag förstod försök till ironi, dvs vad jag uppfattade var ironi. Enstaka inlägg förändrar inte det. Jag har följt den här/de här trådarna och även om lynchmobb är ett starkt ord så har ändå inte hövlighet och respekt eller försök att föra diskussion på ett sakligt sätt varit tongivande.
Jag kan inte påverka vad som redan har skrivits så inlägg #449 (fast tvärtom, kanske jag bör påpeka igen för säkerhets skull) är förstås en uppmaning inför framtiden.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag kan inte påverka vad som redan har skrivits så inlägg #449 (fast tvärtom, kanske jag bör påpeka igen för säkerhets skull) är förstås en uppmaning inför framtiden.
Oavsett ironi, oavsett ordval, oavsett metod så tolkar jag det som att någras avsikt med den här tråden är att ställa Terje till svars för någonting han gjort. Intresset verkar inte ligga i att lära sig något, utan bara att avslöja Terje för fler dumheter än lodjuren.

En helt annan tråd jobbar med att avslöja bedragare på annonsmarknader. Ett vällovligt syfte. Men ibland spårar det ur när man presenterar namn och kontaktuppgifter på personer långt innan bedräglighet är bevisad.

Man får väl helt enkelt sansa sig lite i hur man använder dessa forum och personuppgifter
 

iSolen.se

Guest
Oavsett ironi, oavsett ordval, oavsett metod så tolkar jag det som att någras avsikt med den här tråden är att ställa Terje till svars för någonting han gjort. Intresset verkar inte ligga i att lära sig något, utan bara att avslöja Terje för fler dumheter än lodjuren.

En helt annan tråd jobbar med att avslöja bedragare på annonsmarknader. Ett vällovligt syfte. Men ibland spårar det ur när man presenterar namn och kontaktuppgifter på personer långt innan bedräglighet är bevisad.

Man får väl helt enkelt sansa sig lite i hur man använder dessa forum och personuppgifter
Det är väl så att när Terje säger sig ha slutat med fusket och sagorna, bett om ursäkt samt ha förklarat allt, samtidigt som det finns frågetecken och det finns en tråd där han själv deltar, så skrivs det frågor till honom. Jag tycker inte det är någon lynchmobb precis.

Jag tycker det är jättebra att han svarar på frågor även om jag inte är överens med alla svaren.

Jag kommenterar inte bedrägeritråden, inte här i alla fall.
 

Terje H

Aktiv medlem
Jag förstod försök till ironi, dvs vad jag uppfattade var ironi. Enstaka inlägg förändrar inte det. Jag har följt den här/de här trådarna och även om lynchmobb är ett starkt ord så har ändå inte hövlighet och respekt eller försök att föra diskussion på ett sakligt sätt varit tongivande.
Jag håller med dig.

Jag kan inte styra över andra personers eventuella problem, jag håller på med mitt. Personer som försöker göra sig lustiga, få olika former för uppmärksamhet, haft brister i hövlighet och respekt - det är ju synd om det ska lägga lock på en forumtråd där mycket mer kan bli sagt. Kanske med en större konstruktivitet och mer seriositet.

De flesta som håller på visar ju tydligt att de egentligen har rätt så bristande helhetsbild av mig som fotograf. För dessa verkar hela min produktion styras av mina misstag som jag redan erkänt och dessutom bett om förlåt för - ett stort antal gånger. Kanske man inte sett min blogg, mina böcker, mina föreläsningar eller annat. Åtminstone kan jag se i hur man beskriver och insinuerar i sina inlägg att man vet egentligen rätt så lite.

De flesta som har en negativ/kritisk bild av mig har antingen upptäckt mig genom Flashback, kritiska röster från tredje person eller genom rykten. De flesta som följt mig under många år har en annan helhetsbild, något jag är tacksam över.

Mvh Terje
 

Terje H

Aktiv medlem
Oavsett ironi, oavsett ordval, oavsett metod så tolkar jag det som att någras avsikt med den här tråden är att ställa Terje till svars för någonting han gjort. Intresset verkar inte ligga i att lära sig något, utan bara att avslöja Terje för fler dumheter än lodjuren.

En helt annan tråd jobbar med att avslöja bedragare på annonsmarknader. Ett vällovligt syfte. Men ibland spårar det ur när man presenterar namn och kontaktuppgifter på personer långt innan bedräglighet är bevisad.

Man får väl helt enkelt sansa sig lite i hur man använder dessa forum och personuppgifter
Tyvärr måste jag säga att jag håller med dig. Det hade ju varit trevligare och mer utvecklande om det hade varit på ett annat sätt.

En tråd som jobbar med att avslöja bedragare på annonsmarknaden, den känner jag inte alls till. Men att presentera namn och kontaktuppgifter långt innan bedräglighet är bevisad är väl olagligt, är det inte?

Mvh Terje
 

Terje H

Aktiv medlem
När det lugnade sig med personliga påhopp, och när de mest aktiva forumskrivarna hittade till andra trådar - då blev det tyst...

Så det kanske innebär att det inte finns andra frågor att ställa?
 
ANNONS