Annons

Från Sony A200 till?

Produkter
(logga in för att koppla)

ssouvlaki

Avslutat medlemskap
Hej. Jag har en Sony A200 med kitobjektiv och ett Sigma 50/2.8 DG. Före det hade jag en Sony A100, det var min första systemkamera. Har använt systemkameror i ca 4-5år. Har erfarenhet av Sony och Canon. Min nuvarande är jättesliten och jag behöver verkligen köpa en ny. Börjat få lite små fotojobb så det är på tiden.

Då är frågan, vilken kamera ska jag köpa?
Jag har tittat runt på nätet men behöver lite tips. Min budget ligger på ca 15.000. Skulle vara bra om man kunde köpa ett objektiv och inte bara kamerahuset då. Skulle helst vilja att mitt Sigma objektiv passar till kameran.

Hej,
Jag hade gått och köpt en Sony a65, ett Tamron 17-50/2.8 och ett Sony 85/2.8.
Då har har du brännvidder som täcker det mesta och dessutom proffsskärpa.
Det borde blivit en peng över och då hade ett 35/1.8 varit trevligt.

Lycka till med inköpet!

Edit: man måste inte handla upp alla pengarna direkt. Man kan spara också. ;-)

Allpha 580 eller Alpha 55

Om du fortsätter med Sony är det väl 580 som är mest lik din 200 eller 55 som har elektronisk sökare.
På cyberphoto.se finns info och testbilder. 55 ger större sökarbild, snabbare serietagning och är bättre vid filmning. Men mer elektronik ger också större strömförbrukning. Mer testbilder hittar du på imaging-resource.com. Där bör du även hitta Alpha 200

Om du fortsätter med Sony är det väl 580 som är mest lik din 200 eller 55 som har elektronisk sökare.
På cyberphoto.se finns info och testbilder. 55 ger större sökarbild, snabbare serietagning och är bättre vid filmning. Men mer elektronik ger också större strömförbrukning. Mer testbilder hittar du på imaging-resource.com. Där bör du även hitta Alpha 200

Såg just att Rajala tar 5890:- för 580-huset och 6099:- för 55-huset

Tack för alla svaren. Har kollat in alla kamerorna men fastnade verkligen för Sony A77. Har suttit och jämfört den, läst en massa, tittat på youtube. Den verkar passa mig. Åker ner till en stad snart så ska se om jag kanske får klämma på den lite.

ANNONS
Götaplatsens Foto