Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Funkar 4gb i Eos 400D?
- Trådstartare Fredde13
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Re: 4 gb
Det där kan väl knappast stämma. Jag tror inte att du kan klämma in 400 raw på ett 4 gb. I så fall så måste Canons raw-filer vara betydligt mindre än de ifrån Nikon med motsvarande upplösning. Har för mig att min D200 och ett 2 gb kort ger ca 100-115 raw-filer.Fredde13 skrev:
jaa rätt hyfsat, 400 RAW bilderska nog köpa ett 2 gb också, så man iallafall kan ut på längre fotoexpeditioner
Janne H
Aktiv medlem
Re: Re: 4 gb
Med min 1Ds II får jag normalt in ca 140 RAW filer vid 100 iso. Kameran indikerar,(vid 100 iso), 109 st vid tomt kort pga att alla filer inte blir lika stora(inte lika detaljrika motiv)
Ju högre iso desto mer brus i bilderna o färre filer som får plats på ett kort.
/Janne
paul innergård skrev:
Det där kan väl knappast stämma. Jag tror inte att du kan klämma in 400 raw på ett 4 gb. I så fall så måste Canons raw-filer vara betydligt mindre än de ifrån Nikon med motsvarande upplösning. Har för mig att min D200 och ett 2 gb kort ger ca 100-115 raw-filer.
Med min 1Ds II får jag normalt in ca 140 RAW filer vid 100 iso. Kameran indikerar,(vid 100 iso), 109 st vid tomt kort pga att alla filer inte blir lika stora(inte lika detaljrika motiv)
/Janne
Palletheking
Aktiv medlem
Re: Re: Re: 4 gb
Vad har du för storlek på kortet 2 eller 4 gb.Janne H skrev:
/Janne
Palletheking
Aktiv medlem
Re: 400 bilder på 4 gb
Jag kanske kommer ihåg fel. Annars så verkar ju 4 gb strålande.Fredde13 skrev:
Jo de stämmer, får plats med ca 400 bilder i RAW!
Janne H
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: 4 gb
2GB, 4 GB undviker jag då de är anings långsammare och verkar vara mer problembenägna.
paul innergård skrev:
Vad har du för storlek på kortet 2 eller 4 gb.
2GB, 4 GB undviker jag då de är anings långsammare och verkar vara mer problembenägna.
Rogerber
Aktiv medlem
Re: 4 gb
4+2GB borde räcka en stund.. Sedan ska du sortera och ta hand om bilderna också...
Fredde13 skrev:
jaa rätt hyfsat, 400 RAW bilderska nog köpa ett 2 gb också, så man iallafall kan ut på längre fotoexpeditioner
4+2GB borde räcka en stund.. Sedan ska du sortera och ta hand om bilderna också...