Annons

Hjälp me gammalt stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Hej
hjälpte svärfar att flytta, och hittade ett gammalt stativ som han använt till sin video kamera. jag undrar om det är någon som vet om ja kan få tag på ett kamera huvud till det.
det är som synes på bilden ingen skruv på själva stativet utan bara en stång. Stativet heter Hama profil 26, och är ganska gammalt, vore bra om man kunde använda det tills ja har råd me ett nytt bättre.

Bilagor

• stativ1.jpg
    stativ1.jpg
    28.3 KB · Visningar: 237
Är du säker på att du inte kan skruva av den där klumpen? Jag har svårt att tro att det inte sitter en skruv därunder.

Annars kan du ju borra ett hål i klumpen, gänga det och dra i en kvartstumspinnskruv.

jo d ser nästan ut som att d skulle gå att skruva av den men isåfall sitter den som fan=)men ja får nog testa igen.

Har ett hama profil 20 som jag satt en skruv på.
Är det samma konstruktion (och det ser identiskt ut) så:
* Nej klumpen går inte att skruva bort
* Jag reflekterade aldrig att borra och gänga är tveksam då det är hårdplast.

Jag tog bågfilen och kapade, sen satte jag dit en skruv med epoxy, det hela blev rätt bra.

Bilagor

• stativ.jpg
    stativ.jpg
    45.9 KB · Visningar: 159
Japp det är nästan samma konstruktion, så det går antagligen inte att skruva isär isåfall, håller det verkligen med epoxy?

Ett annat bra alternativ är glasfiberplasticpadding. Det blir stabilt och hållbart.

Okej tack för svaren, tror dock att stativet får stå i en hörna i källaren, e inte så mkt för fix, dessutom ska ja köpa nytt bättre stativ inom närmsta framtiden, därför tänkte ja att d kanske fanns nått kamera huvud med liknande grepp som video huvet ja visar.

ANNONS
Götaplatsens Foto