Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med att hitta bra labb för 6x7 neg

Produkter
(logga in för att koppla)

orjanc

Aktiv medlem
Hej!
Har precis fått reda på att det labb som jag brukar anlita för att framkalla och serieframkalla mina 6x7 negativ har svårt att göra det eftersom de har bytt maskin och den nya bara tar 6x6. Är det någon som har ett tips om ett bra labb som man kan anlita så skulle jag vara tacksam.

Hälsningar
Örjan

Tack för den Ulf! ska kolla upp excellera, Malmö är ligger ju rätt till geografiskt och för all del dialektalt :)

Hej Emil!
Ja, jag menar mindre papperskopior med hela negativet, ofta har jag dessutom fått med negg-ramen också. Antar att det används lite olika termer för de här kopiorna, kan heta råkopior på andra ställen. Enkla papperskopior som inte är justerade utan bara kopierade precis som de är tagna. Tackar för tipset, ska kolla det RP fotolabb också.

Örjan

ANNONS
Götaplatsens Foto