Annons

Hjälp med beg.delar till canon

Produkter
(logga in för att koppla)

binkel

Aktiv medlem
Hej jag har ett problem med en canon 80-200 2,8L. Knappen som man ändrar fockus lägerna har gott av, Jag lämnade in den till canon RCC i göteborg men de säger att det inte finns några reservdelar till den längre, så de kan inte lagaden :(

Finns det någon som har ett gammalt trasigt 80,200L i en låda någon stans eller vet någon vart jag ska vända mig för att få tag på gammla canon delar?

HJÄLP!!

du kan testa att ringa till MK Elektronik i Mölndal/Göteborg och se om dom har något kvar.. det är en vild chansning men det kostar inte att testa...

Jag har hört detta förr. Lösningen för många är att tejpa över hålet och bara köra med autofokus.

Det finns ett antal fotoverkstäder i Sverige. Ibland har de lådor med gamla prylar som inte varit värt att laga pga vattenskador odyl. Ring runt och kolla om nån har ett 80-200-vrak liggane, det var ju trots allt en rätt vanlig pressglugg förr.

det löjliga är att det bara är själva knappen och inte mecknismen inkappen som gått sönder så det går att ändra instälningarna, men det kan komma in smuts och dam i hålet, surt

Ja en del med tanke på att jag använder mellanring för att köra macro i bland.
Dessutam har den två avsöknings områden så den får en när gräns på 3,5meter eller 1,8 till jag vet inte vad.
helst vill man ju ha den hel, även om det kostar lite

ANNONS
Götaplatsens Foto