Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp - nivåer i CS2 funkar ej?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Ambience

Medlem
Hej

Jag satt och redigerade bilder förut och helt plötsligt slutade nivåer/levels att fungera - inget händer när jag försöker använda reglagen.

Säkert ngt jag har kommit åt men inte medvetet... så vet inte hur jag ska få det att funka igen.

Har en Mac Book Pro.

Någon som vet vad som kan fela?

Måste snabbt få igång det igen.

Tack på förhand! : )
 

DavidG

Aktiv medlem
Hej

Jag satt och redigerade bilder förut och helt plötsligt slutade nivåer/levels att fungera - inget händer när jag försöker använda reglagen.

Säkert ngt jag har kommit åt men inte medvetet... så vet inte hur jag ska få det att funka igen.

Har en Mac Book Pro.

Någon som vet vad som kan fela?

Måste snabbt få igång det igen.

Tack på förhand! : )
Råkat bocka ur förhandsvisningen?

Använder du justeringslager eller statiska förändringar?
//D
 

Ambience

Medlem
Jepp!
Så var det!
Upptäckte det precis nu - att Preview var ej var aktuellt -
så klantigt o vad jag har klurat o letat!?! : ))

Tack för svaret!
 

gorse

Aktiv medlem
Sånt händer. Jag har suttit en hel timme och letat varför markören har hårkors fast jag vill ha penselstorlek. Inga inställningar verkade gälla och till sist startade jag photoshop med shift+alt+ctrl (för windows) för att starta med kastade inställningar. Hjälpte inte det heller.

Så upptäckte jag att capslock var nertryckt.
 

DavidG

Aktiv medlem
Sånt händer. Jag har suttit en hel timme och letat varför markören har hårkors fast jag vill ha penselstorlek. Inga inställningar verkade gälla och till sist startade jag photoshop med shift+alt+ctrl (för windows) för att starta med kastade inställningar. Hjälpte inte det heller.

Så upptäckte jag att capslock var nertryckt.
Klassiker :)
 
ANNONS