Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp..

Produkter
(logga in för att koppla)

Lisa86

Medlem
Hej!
Jag har gjort några pusselbitar på datorn och nu skulle jag vilja ha en bakgrund på pusselbiten. Alltså sätta dit någon cool bakgrund och den ska forma sig precis som pusselbiten.. Kanske låter konstigt, har lite svårt att förklara. Men iaf, hur ska jag göra det? Går det? Jag har photoshop 7.

Menar du något som detta?
Kanske missuppfattat frågan men markerar du runt pusselbiten så har du en markering att ta in på valfri bild. Testa lite med markeringar så fattar du själv. Det finns ju flera markeringssätt som du kan välja med ett högerklick på markeringsverktyget. Eller så via lager på lager.
Underbar färg på din gröna åker du hade.

PS/ menat i all vänlighet men ett tips. När du startade tråden stod följande att läsa.

"Tips: skriv en tydlig självförklarande rubrik, inte bara "Hjälp!" eller "Jag har en fråga" - då kommer fler läsa din diskussion."

Bilagor

• pusse.jpg
    pusse.jpg
    35.8 KB · Visningar: 85
ANNONS
Götaplatsens Foto