Annons

Hollandsresa

Produkter
(logga in för att koppla)

en_babelfisk

Aktiv medlem
Jag och min pappa ska åka motorcykel ner till holland nästa vecka och nu undrar jag ifall det är någon som varit där nere och ifall det är nåt speciellt ni vill rekommendera att se? Jag tänkte handla film innan jag åker hemifrån eftersom det i regel är billigare att handla här hemma än ute på mackarna och dylikt. Tänkte ta några rullar dia också.Någon som har en dia rulle att rekommendera?Fotar inte dia i vanliga fall annars, så jag har inte nån vidare bra koll på det.

mvh // simon

En bra film att börja med är Sensia 100. Den är inte riktigt lika känslig för exponeringen som de mer kontrastrika filmerna. Sen att den är superbillig gör ju inte saken sämre.

Amsterdam får du inte missa.

Här finns museer i världsklass, livfullt folkliv och ett spännande historiskt arv.
Staden har 75 kilometer kanaler som korsas av 1400 broar. Längs kajerna bor tusentals invånare i husbåtar.Sen har du ju Anne Franks hus också.

Kan verkligen rekommendera den stan. Egentligen är bästa tiden i Holland på våren april-maj, då finns rikligt med tulpaner där och blomstermarknader.

Kustvägen är också väldigt vacker och speciell.

Mvh/Roland

Beroende på vilken väg ni tar så kanske ni åker över Zuiderseevallen där det borde kunna gå att sprätta några rutor (ev. med polfilter.) Vallen är ca 3 mil och där finns kvarnar, utsiktstorn och en annan miljö än tulpaner:) Vill du fota blommor kanske Keukenhof kan vara nåt? I Alkmaar finns en ostmarknad som är rätt speciell om du vill dokumentera något typiskt holländskt. Amsterdam lider inte heller brist på motiv av byggnader och stadsmiljö. Dit är det väl självklart att ni ska?

Leta reda på Engelberts Camping i Groeningen. Hur mysigt som helst och med en privat liten konstgjord sjö. Billigt också!Trevlig resa
MVH Erik Å

Självklart ska vi åka till Amsterdam. Vi var där för 2 år sen.(eller va de 3?)Innan mitt fotointresse kom igång på allvar.
Amsterdam ska verkligen bli kul att åka till igen. Tack för tipset om campingen!Vi har letat lite efter bra campingar eftersom vi åker MC så är det bra om man kan lämna tältet uppe och så och slippa plocka med sej allting ut på dagsturerna.

glid i frid // simon

ANNONS
Götaplatsens Foto