Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur få fotograferade blommor att se målade ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

aaberg

Avslutat medlemskap
Hej!

Tacksam på tips hur jag ska få fotograferade blommor att se målande ut (akvarell) i Photoshop.

Jag har testat filter > konstnärliga men de ger inte den rätta känslan. Blir för extremt. Vill få blommorna mer att likna akvarellmålningar och så långt som möjligt utan att det ska se onaturligt ut.

Kanske finns det bra filter att hämta hem från internet eller köpa?

Tacksam för alla tips!

De enklare Adobe-programmen (även andra), t.ex Adobe ps Buisness Edition (som brukar följa med när man köper scanner eller annat) har färdiga knappar för t.ex akvarell och det funkar utmärkt. I de avancerade ps-programmen får man experimentera fram detta själv med de olika verktygen och det är inte alltid så lätt att få till effekterna rätt då. Om du sedan provar att skriva ut dessa filer på ett akvarellpapper, typ Lessebos handgjorda lumppapper för akvarell, får t.om experter svårt att skilja bilderna från äkta akvarell.

Jag är verkligen ingen hejjare, men jag fick till den här med Elements akvarellfilter (antar att samma finns i cs), och blev rätt nöjd..?

/Per

ANNONS
Götaplatsens Foto