Annons

Hur få rätt färg

Produkter
(logga in för att koppla)

Sockra

Aktiv medlem
Jag vill göra ett sv vitt fotografi för att sedan ta fram färg på enstaka detaljer. Men när jag lägger ett sv vitt lager över det färgade och sedan vill radera för att få fram rätt färg, så blir allt orange. fast jag valt sv vitt. sudden blir alltså färg och inte som originalkortet.....
'
Hur göra, utförligt tack
 

Sockra

Aktiv medlem
Jaha

Ja jag gjorde nog så som jag skrev, tog ett färgkort och la ett duplicate layer i sv vitt. Skulle sedan köra med radergummit men det blir orange.
'Jag är inte haj alls på Ps så jag vet knappt själv.

Tack igen
 

Sockra

Aktiv medlem
Går fortfarande inte...

Jo nu kollar jag och gör precis som det beskrivs, men hela pojken blir iaf helt orange ochdet som ska bli himmel blir lite åt det blå orange hållet. Måste ha ngn inställning som ligger och spökar eller nåt för jag tar olika kort och gör precis som det sägs....


Help....
 

Sockra

Aktiv medlem
Forts....

Jo nu kollar jag och gör precis som det beskrivs, men hela pojken blir iaf helt orange ochdet som ska bli himmel blir lite åt det blå orange hållet. Måste ha ngn inställning som ligger och spökar eller nåt för jag tar olika kort och gör precis som det sägs....


Help....
Ja nu provade jag att göra en bild med ett helt annat motiv från en annan kamera, då funkade det fast grabbens ögon blev jättegröna ist för blå och musen han håller i handen skulle jag också prova att färglägga, då blev den också grön. Fattar inget. och med risk för att bli dumförklarad skulle jag vilja att ngn hjälper mig
 

El-Maco

Aktiv medlem
Öppna bild - duplicera lager - välj det övre lagret - gå in på Bild - Justeringar - Tunna ut

Det övre lagret är nu svartvitt och du kan börja sudda fram färg på valfritt ställe. Detta är den metod jag använder och förmodligen den enklaste. Har inte kollat moderskeppslänken, så vet inte om de visar samma sak där.
 
ANNONS