Annons

Hur funkar fotosidans bloggfunktion?

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Har försökt hitta info om hur fotosidans bloggverktyg fungerar, men hittar inte någon tydlig beskrivning.

Kan man länka in bilder och filmer från andra platser, typ Flickr och YouTube? Hur många bilder kan man lägga upp? Har bloggen en egen bildpool eller läggs dessa bilder upp i album på ens profil?

Finns det någon beskrivning av bloggfunktionen som jag missat?

/Joakim

Hej, tyvärr är det dåligt ställt med dokumentation men här är några svar iallafall. (Fråga mer, så har vi snart en liten guide här :)

Du kan lätt länka in Vimeo och YouTube, använd ikonen "filmruta" och klistra in adressen till en visningssida (för en enstaka film, inte tex profilsida) så skall den klura ut hur det skall visas. Förhandsgranska så du ser det funkar.

Om man vill bädda in annat får man hämta inbäddningskod från den sajten och öppna HTML-läget (!finns knapp för det), och klistra in. (Har man valt breda blogglayouten så slipper man fundera på om det blir för brett)

Bilder du laddar upp hör bara till blogginlägget, kan inte återanvändas till andra inlägg. Du kan dock ladda upp obegränsat, utanför albumkvoten. Det går också som alternativ välja bilder från sina album och visa upp, då blir det länk till albumsidan från bilden - se mitt senaste tex.

Förresten, en fråga till dök upp nu när jag har skaffat mig en blogg här på fotosidan.

Hur lägger man till länklistor i menyn till höger? Jag blir verkligen inte klok på hur man gör!

ANNONS
Götaplatsens Foto