Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur kan det vara så billigt?

Produkter
(logga in för att koppla)
ohls skrev:
Sen om du jämrför med ett orginal så är det på 720 mAh och detta är på 650. Finns priat med mycket högre mha. Detta har 1500 mha

http://www.tradera.com/auction/aid_21317091

Jag använder de pirat du länkar till, de funkar super. Jag behöver knappt ladda dem. Vill säga utom de ggr jag är ute och det är -5 grader typ då dör de oftast samma kväll de är laddade men det gäller jus även orginalet :)

Anledningen att Canons orginal är dyra är som alltid skatten! De får betala miljöskatt per batteri!

FILM) (ulltand skrev:
Behöver inte pirattillverkarna betala miljöskatt?

Jops visst måste de det, men Canon är ett stort företag och då har de andra krav, har för mig att man ISO certifierar sig vilket resulterar i hårdare krav på tillverkning samt andra konstigheter! Det gör att priset det stiger.
Både på varor samt miljökrav/avgifter

Det finns en längre förklaring på detta men helst slipper jag läsa igenom en massa igen för att förklara :)

Edit: ber om ursäkt för mitt luddiga svar innan :)

Visst spelar skatten en roll här men på den här typen av eftermarknadsprodukter brukar tillverkare ta ut rejäla marginaler. Så är det säkert även i det här fallet.

/F

ANNONS
Götaplatsens Foto