Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur märka bildfilen med namn?
- Trådstartare Baldwin
- Start datum
Tomasz
Aktiv medlem
Du skriver inte om det är windows, mac eller något annat du har.
Jag gissar på windows och bekräftar det du redan vet: Det går inte. Möjligtvis finns det något program på internet som kan fixa det, men jag skulle inte lägga alltför mycket krut på det.
Använd i stället ett program (t.ex. photoshop eller irfan view) som kan spara ditt namn i bildens EXIF-fält. Då bör du kunna göra det med flera filer samtidigt.
Jag gissar på windows och bekräftar det du redan vet: Det går inte. Möjligtvis finns det något program på internet som kan fixa det, men jag skulle inte lägga alltför mycket krut på det.
Använd i stället ett program (t.ex. photoshop eller irfan view) som kan spara ditt namn i bildens EXIF-fält. Då bör du kunna göra det med flera filer samtidigt.
P.S
Medlem
Baldwin skrev:
Om högerklickar på en bild och går till egenskaper kan man fylla i en ruta där det står Författare.
Men om man gör detta med fler bilder samtidigt så går det inte.
Finns det något program där man kan märka ett flertal bildfiler samtidigt med sitt namn?
Mvh
Kristofer
Visa dina filer i utforskaren. Markera de du vill ändra på. Högerklicka över en av filerna och gå in på egenskaper, sammanfattning och avancerat. Sedan är det bara att scrolla ner till författare. Tänk på att hålla till höger om själva ordet författare. Där hittar du rutan att skriva ändringen i. Bläpplätt!
/Patrik
Kakelgasten
Aktiv medlem
Baldwin skrev:
Nej det går som sagt inte att göra så.
Det är bara när man markerar en fil som det går att göra så...
Jodå, det går visst att göra så...precis som P.S skriver ovan...