Annons

Hur många 5D MkII är bokade?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stina-R

Medlem
Fick just veta att Kungsholmens foto fått in 6 st. kamror idag, vilket ger en total på 22. Eftersom jag hade plats 24 borde jag nu ha nr 2... snart :)
 

photographer

Aktiv medlem
Ligger runt plats 30 på Scandinavian Photo.

Denna väntan.....


hm jag var på Scandinavian Photo (Bankeryd) idag vid 14 tiden och då hade dom en 5 D MkII i sin butik.

Enligt säljaren så verkade det som om "proppen" hade gåt ur och att kamerorna nu börjat flyta in i Svea rike i allt snabbare takt, själv köpte jag en Canon XH A1s.


//Photographer
 

N1klas

Medlem
Japp, jag hörde samma sak när jag talade med dem i början av veckan (Mölndal). Nu skulle de börja få regelbundna leveranser. Bara att hålla tummarna...
 

KloP

Medlem
Ibland ska man ha flyt!!!

Råkade gå förbi en lokal liten fotohandlare för två veckor sedan och såg en liten handskriven skylt i fönstret "Vi har 5d mk2 i lager". Går in och frågar, jo visst de hade fått in nio hus på morgonen, sålt fem under f.m. Så det var ju inte mycket att fundera över, bara o köpa o gå hem... :) Inga köer, inget letande, inga beställningar... bara jäkligt mycket flyt!!!
De bara skrattade och sa at de var lika förvånade som jag när jag frågade hur de lyckades få in nio hus. Men men...
 

Andyreas

Aktiv medlem
Snacka om att man känner sig lite smådum nu. Kom hem från HongKong för 3 veckor sedan. Där fanns kameran lite överallt. Fick för mig att börja pruta för att se vad jag hamnade på. 24000 SKK för kitet. Med facit i hand känns det som ett mycket bra pris...och så slog man inte till...
 

Candersson

Aktiv medlem
Råkade gå förbi en lokal liten fotohandlare för två veckor sedan och såg en liten handskriven skylt i fönstret "Vi har 5d mk2 i lager". Går in och frågar, jo visst de hade fått in nio hus på morgonen, sålt fem under f.m. Så det var ju inte mycket att fundera över, bara o köpa o gå hem... :) Inga köer, inget letande, inga beställningar... bara jäkligt mycket flyt!!!
De bara skrattade och sa at de var lika förvånade som jag när jag frågade hur de lyckades få in nio hus. Men men...
Två veckor sedan?
Nu vet jag inte omständigheterna men,
Det var ju synd att du inte direkt efter att du köpt ditt exemplar passade på att upplysa andra här på Fotosidan var (stad/butik) du köpt ditt exemplar och att de tydligen hade fler på hyllan.
Det hade säkert gjort en del glada...
 

Peter...

Aktiv medlem
5D2 i lager

För den som är snabb så finns det en 5D2 i lager hos
Inet Data AB
Lergodsgatan 1
417 07 Göteborg

tel

031 - 65 27 00
 

larsdahlin

Aktiv medlem
FotoVideo

Efter att jag stått i kö på en annan butik så lade jag min order hos FotoVideo www.fotovideo.se den 26/2.
Nu är kameran sänd från butik och jag räknar med att ha kameran innan fredag. Otroligt kompetent och trevlig personal på en lika underbar butik!!!

Måste dessutom komplettera med att de ringde och ville bekräfta ordern och jag kollade om de hade batterigreppet inne, vilket de hade.

*Wohoo*

/Lars
 

Razer Bazer

Aktiv medlem
Ca 2 veckor från beställning till leverans

Hämtade min på Fotokungen idag. När jag beställde den för ca 2 veckor sedan hade jag plats 65 och de sa att jag nog får vänta fram till april/maj.

Jag fick den idag, 2 mars :)
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
och jag hittade min på Fotoöversten för tio dagar sen, stående i skyltfönstret, ingen kö eller sånt trams. Sanningen är väl att de börjar leverera nu så snart finns den som lagervara. Tur det, för läste idag att kronan sjunkit 73 procent mot yenen så det lär nog kunna bli prishöjningar snart skulle jag tro. Jag gav 22995 kr vilket nog var väldigt bra pris.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
var förbi scandinavian photo på kungsholmen för att köpa en annan pryl, hörde säljaren säga till en tjej som köpte en Mark II att de fått tio st hus idag, så nog rör det på sig helt plötsligt.
 

the_Rose

Aktiv medlem
var förbi scandinavian photo på kungsholmen för att köpa en annan pryl, hörde säljaren säga till en tjej som köpte en Mark II att de fått tio st hus idag, så nog rör det på sig helt plötsligt.
Var också förbi där idag för att bekräfta att den senaste prishöjningen inte drabbar oss som beställde förra året, vilket det inte gör.

Fick veta att de börjat få massor av hus, kiten däremot har stått i princip stilla den senaste månaden och prognosen var att det skulle ta en månad till.

Välldigt iriterande eftersom en stor anledning till att jag beställde ett kit och inte huset var att ryktesspridarna var eniga om att Canon skulle vara snabbare att leverera kiten eftersom det ger mer klirr i kassan än bara ett hus.

Sedan före jul förra året så har enligt mina beräkningar Scandinavian fått in ca 20 kit, men åtminstonde över 100talet hus.

//Mårten
 

Colonel Bogey

Aktiv medlem
Nog rör det på sig, fick mitt kit från FotoVideo idag!

Då är det bara att börja lära sig all knappar o rattar... Snacka om kontrast mot bladaren!
 
ANNONS