Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ofta är du inne på fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hur ofta är du inne på fotosidan?

  • Ganska sällan

    Röster: 194 6.8%
  • Någon gång i veckan

    Röster: 702 24.5%
  • Varje dag

    Röster: 873 30.4%
  • Flera ggr om dagen

    Röster: 763 26.6%
  • I princip hela tiden

    Röster: 108 3.8%
  • Fast i träsket

    Röster: 228 7.9%

  • Totala väljare
    2,868

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi har koll på detta ganska bra i loggarna men det är ändå en rolig fråga. Vi har en aning om att det finns ett visst beroende.
 

Jalong

Aktiv medlem
Testa med att formulera frågan: "Hur ofta är du ute från fotosidan?"
Fast valde trots allt inte "träsk".
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Jag svarade Fast i träsket, även om det låter mer som ett heroinberoende...Det beror ju på vad jag gör och var jag är...plåtar jag så funkar det inte. På jobbet kan jag ju inte hålla på heller. Men sitter jag och pillar med bilder hemma så har jag alltid ett fönster uppe med FS och mailet. Så egentligen borde jag ha svarat I princip hela tiden....Nåja!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag fick indikationer från flera mässbesökare att det fanns tydliga drag av beroende. Som t.o.m kunde gå ut över fru och barn..
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
elmfeldt skrev:
Jag fick indikationer från flera mässbesökare att det fanns tydliga drag av beroende. Som t.o.m kunde gå ut över fru och barn..
Så illa är det inte...har visserligen varken fru eller barn, men ändå.
OT: Blir det någon rapport från mässan för oss som inte var där, som inte kunde slita oss från skärmen;-)
 

davidvpt

Aktiv medlem
Tyvärr sitter man framför datorn och FS mest hela tiden, skyller på att jag inte har en vettig kamera så att jag kan vara ute och jaga motiv...
 

Brummelisa

Aktiv medlem
Jag är beroende av fs :) eller man ska kanske skriva :(

Jag har alltid fs uppe på jobbet och jag har senaste foruminläggssidan uppe. Den refreshar jag säkert en gång var femte minut. Visserligen har jag bevakningar på nästan allt man kan ha, så jag missar ju egentligen inget. Men är man beroende så är man.

När jag kommer hem är jag också inne på fs hela kvällen...

/ Marcus
 

mazeson

Aktiv medlem
fast i träsket mest hela tiden, flera gånger om dagen :).
Det går väl i vågor.
Tyvärr så tror jag att de som svarar på denna fråga är just "träskfolket". De som är inne en gång i månaden lär ju missa frågan...
Så David, avslöja hur loggarna ser ut, jag är nyfiken.

Skulle tro att det finns en om 20-80 personer klick som är nästan alltid, online, utom mellan 02-08.
Sedan finns det nog ett gäng som "tittar in" en-två gånger i veckan. Det är nog ett par hundra, kanske upp till 800-1000.
Sedan har vi det stora flertalet som kanske är inne ett par gånger per år, högst. Här är det kanske några tusen.
Därefter har vi engångsbesökarna, som också är ett antal tusen.

Detta är min kvalificerade gissning, efter att sett hur andra communities fungerar.
 

lotelo

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Vi har koll på detta ganska bra i loggarna men det är ändå en rolig fråga....
Pinsam fråga. Måste man svara på det?;) Äh, jag jobbar också iaf. Massvis framför datorn, men jag har oftast plats till flera öppna fönster..
 

mazeson

Aktiv medlem
Re: Re: Hur ofta är du inne på fotosidan?

lotelo skrev:
Äh, jag jobbar också iaf. Massvis framför datorn, men jag har oftast plats till flera öppna fönster..

Den moderna multitaskingmänniskan!
Det är väl ganska typiskt vår tid - man gör sällan bara en sak! :)
 

in2kma

Aktiv medlem
Fast under jorden

Jag travesterar historien om P-automatstömmaren som blev inkallad till chefen då han inte hämtat ut avlöning sedan han började.

- Va!, kan man logga UT också!!!!!

PS.

automattömmaren sa förstås

- Va!, får man lön också!!!!!

DS
 

Picture

Aktiv medlem
David är min idol!

Roligt att du gillade förslaget på Fotosidan frågar-frågan som jag föreslog i en tråd i eftermiddags, David. Det var snabbt jobbat! Du är hädanefter min idol...

Kul att det är fler som tycker det här är en kul fråga. Själv svarade jag "flera gånger om dagen" men kursen är inställd mot träsket. Undrar om det är långt kvar?
 
ANNONS