Annons

Hur ser man vilka bilder man har i vilka pooler?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grimmer

Aktiv medlem
Jag la in en bild i kritikpoolen och kunde sen bara hitta den genom att gå in i poolen(den låg fortfarande först...) och klicka på den. Jag hittade ingen länk när jag gick in på "min sida" eller när jag redigerade bilden från "min sida". Hur tar jag bort den från poolen/poolerna utan att idiotklicka mig igenom hela poolen?
På nå´t sätt måste man ju kunna städa efter sig...

Tjena Magnus!

Det finns en länk under din bild där du kan plocka bort din bild från en bildpool.

P.S Jag tror dock länken bara finns där om du går till bilden via poolen.

Bilagor

• p1.jpg
    p1.jpg
    42.8 KB · Visningar: 197
CandyStore skrev:
Tjena Magnus!

Det finns en länk under din bild där du kan plocka bort din bild från en bildpool.

P.S Jag tror dock länken bara finns där om du går till bilden via poolen.

Det är det som är kärnfrågan. Hur får jag bort bilden ur poolen när den har försvunnit i mängden?
Det vore lämpligt att kunna göra det via sitt album.

Ja det kommer, tänkte mig en lista där man ser vad man har var.

Men varför vill du plocka bort den ur poolen?

Det blir jättebra. Hur kommer jag åt den sidan och ska man kunna klicka på den och komma till bilden? För nu blir det "page cannot be displayed". Kanske för att den fortfarande är i beta-stadiet =)

Hade kanske varit bra att kunna plocka bort den ur bildpoolen från sin redigera bild sida eller direkt när man tittar på bilden, även utanför poolerna. Hmm, nu blev det krångligt, hehe.

Jag saknar en röd tråd !

Lite fel i länken där, skall fixa.

Men varför är det så viktigt att plocka ut den ur en pool? Plockar man bort sin bild ur poolen plockar man också bort kommentarer den fått i den poolen - det kanske man vill iofs.

Jag vet inte om jag har missat någon information någonstans men kommer poolerna, t.ex. Bildkritikspoolen, att växa och växa till en enda stor amöba med en massa bilder och hur många sidor som helst eller kommer det att rensas efter ett tag eller hur är det tänkt?

Vet faktiskt inte riktigt varför det är viktigt att plocka bort bilder ur poolerna =) Man kanske vill ta bort den i förmån för en annan bild eller om man publicerade fel bild.

Söderlund skrev:
Jag vet inte om jag har missat någon information någonstans men kommer poolerna, t.ex. Bildkritikspoolen, att växa och växa till en enda stor amöba med en massa bilder och hur många sidor som helst eller kommer det att rensas efter ett tag eller hur är det tänkt?
Det blir inte mer amöba än före pooler egentligen, med alla tiotusentals bilder vi har inne. Men navigeringslisten skall nog visa något mer givande än "Bild 5 av 7827348927934" när det ökar. Tänk forum där också, vi raderar inga texter - man kan leta upp gamla etc, men ser normalt bara de senaste.

Har tänkt ha ett val i pooler så man kan ändra sortering enkelt; tex "senast kommenterade bilder" kan vara intressant i vissa pooler där man diskuterar eller kommentera bilder.

Eller i en särskild pool där folk är oroade över att deras bilder inte blir kommenterade så sorteras bilderna så att de okommenterade bilderna hamnar först.

Jag skulle vilja att det syntes vilka pooler jag laddat upp bilden till, när jag går in och tittar på en speciell bild från Min Sida.

sebbfolk skrev:
Jag skulle vilja att det syntes vilka pooler jag laddat upp bilden till, när jag går in och tittar på en speciell bild från Min Sida.

Helt riktigt!
För att det inte ska växa sig till den amöba det var förut och till förmån för andra eller andras bilder så måste man kunna städa efter sig.
Sen så ser man ju samtliga kommentarer man fått när man går in på "din sida" men man kanske har skickat in bilden till tex två speciella pooler samtidigt och då är det ju intressant att kunna se bara ena poolens kommentarer utan att blanda in vare sig den andra poolen eller kompisars kommentarer på "din sida".
Det kan även vara intressant för folk som går in på "din sida" att se i vilka pooler som man valt att lägga sin bild i. Det ger ju en hint om vad man vill med bilden eller vilken nivå man hoppas bilden når upp till.
Risken finns även att folk "samlar" kommentarer genom att lägga in bilderna i så många pooler som möjligt. Syns det vad man gör så tänker man oftast till...

ANNONS