Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hyra/låna kallibreringsutrustning för skrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas_N

Aktiv medlem
Kan man låna/hyra kalibreringsutrustning för skrivare någonstans?
Gärna kring Gbg, Känns rätt onödigt att lägga 3000 på något man avser att använda en enda gång.. Vore fint att göra sin egen kallibrering för perfekta utsktifter. Finns det någon fotoklubb som har utrustning för sådant?

Jag tillför inte mycket till tråden men jag är också intresserad av åt ställe som hyr ut kalibreringsutrustning i GBG-området.

Illford har profiler för min skrivare om man köper deras papper, men jag tycker det blir för gult.
Jag vet inte hur bra en profil blir som man beställer? Men det kanske blir skitbra?

Illford har profiler för min skrivare om man köper deras papper, men jag tycker det blir för gult.
Jag vet inte hur bra en profil blir som man beställer? Men det kanske blir skitbra?

jag beställde profil till min skrivare (Epson R1800) och nu får jag så gott som identiska utksrifter med de bilder jag skickat till crimson och med min skärm

med då får man bara för ett visst papper eller?

Japp, endast till det som du skriver ut färgkartan på.
Olika papper är olika vita och ger bläcket olika färger antar jag.

Jag använder 3st papper som jag har skicka och fått profiler på.
Du får bestämma dig för några du kommer köra med och skapa profil till dessa

ANNONS
Götaplatsens Foto