Annons

Hyra objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

skelett

Aktiv medlem
Ska fota en konsert nästa vecka och tycker det vore kul att testa med ett längre objektiv än det jag har. Nån som vet om det finns nåt ställe i sthlm som hyr ut sånt till privatpersoner. Vill helst få tag på en Canon EF35-350mm f/3.5-5.6L USM.

Jag tror ínte att du som privatperson får hyra gluggar. Du måste ha ett konto hos Kameradoktorn för få hyra. För att få konto så måste du kunna faktureras, alltså ha firma.

Rätta mig om jag har fel.

David, om du har kollat så är det säkert som du säger. Jag hade bara för mig att en firmalös fotograf jag känner hyrt hos Kameradoktorn.

Jag är inte 100 på att man måste ha firma. Men måste ha konto iallafall, så mycket vet jag. Vi får undersöka saken, eller om Kameradoktorn själva kan klargöra.

Jag har frågat och då blir svaret att man ska ha en firma. Men om man hänger där en del och blir stammis kanske det är annat ljud i skällan.

elmfeldt skrev:
Jag är inte 100 på att man måste ha firma. Men måste ha konto iallafall, så mycket vet jag. Vi får undersöka saken, eller om Kameradoktorn själva kan klargöra.

Det är korrekt att man måste vara registrerad kund hos oss för att få hyra. det är det enda rimliga sättet för oss att hålla reda på att kunden vi hyr ut till är en rekorderlig människa som kommer tillbaka med sakerna och betalar sin hyra.
Däremot behöver man inte vara fakturakund och inte heller nödvändigtvis ha firma eller bolag.

Å andra sidan: om man passerar och blir registrerad kund, med förtroendet att få hyra hos oss.. dvs saknar betalningsanmärkningar o.s.v. så får man gärna be om en faktura också..

Men för att vara konkret: Det avgörs bara av om man kan visa sig vara en säker betalare om man får eller inte får hyra saker.

Med vänliga hälsningar
Håkan

Yfo hyr ut gluggar...om det bara är till yrkesfotografer glömde jag att fråga, men tror att vi andra kan hyra oxå.

Finns det fler i Gbg som hyr ut. Någon som vet?

Det låter kanon. Jag var inne på Er site men hittade ingen prislista eller beskrivning av villkoren. Kan du maila en sådan till mig?

davidh skrev:
Yfo hyr ut gluggar...om det bara är till yrkesfotografer glömde jag att fråga, men tror att vi andra kan hyra oxå.

Finns det fler i Gbg som hyr ut. Någon som vet?

Voxon och Molanders hyr också ut, men inte lika lätt till privatpersoner som YFO kan göra.

joker skrev:
Det låter kanon. Jag var inne på Er site men hittade ingen prislista eller beskrivning av villkoren. Kan du maila en sådan till mig?

För att respektera Fotosidans regler, som jag tolkar dem, så vill jag inte gå till en punkt där vi kontaktar varandra i syfte att genomföra affärer här.
Vår hemsida, men också de andra leverantörernas hemsidor, har kontaktinformation där man ser hur man kommer i kontakt med säljarna.
För att vi inte skall kollidera med reglementet här på sidan föreslår jag att du mailar alla leverantörer som hyr ut saker enligt mailsyntaxen info@<leverantör>.se.
Själv är jag just hemkommen från PhotoKina och inte på kontoret på några dagar ännu.

ANNONS
Götaplatsens Foto