gaisaren gbg
Aktiv medlem
Har en fråga som säkert har diskuterats här tidigare. Jag och en god vän bestämde oss för att jämföra en systemkamera mot en kompaktkamera med samma vilkor. Vi åkte ner till gullbergsvass i göteborg och fotograferade exakt samma gammla båtvrak med två olika innställningar. Vi plåtade med autoläget först och sen plåtade vi med m läget på samma isotal.Efter att ha fotat ett 30 tal kort vardera med kamerorna så skickade vi in dom till fujidirekt. Efter tre dagar fick vi korten och döm av förvåning då vi inte på något sätt såg någon skillnad alls. Vi studerade studerade men kunde alls se vilken bild som var bäst. Vi framkallade på 11gånger 15 kort. Jag trodde nog att det skulle synas någon skillnad på korten men ej.
Igår kväll så sammlades vi ett par polare för att se på gais helsingborg och då tog jag fram korten och alla fick säga vad dom tyckte skillde åt korten. Svaret från 6 personer som tycker om att ta kort (en del lite mer )blev omöjligt från alla att se någon skillnad.
Så ska man ha kort endast för att sätta in i album så klarar man sig alldelles utmärkt med en bra kompaktkamera. Men visst trodde jag att det skulle ses någon skillnad.
Intressant kanske för en del som funderar på kameraköp.
Tänk noga igenom vad du skall ha kameran till.
Igår kväll så sammlades vi ett par polare för att se på gais helsingborg och då tog jag fram korten och alla fick säga vad dom tyckte skillde åt korten. Svaret från 6 personer som tycker om att ta kort (en del lite mer )blev omöjligt från alla att se någon skillnad.
Så ska man ha kort endast för att sätta in i album så klarar man sig alldelles utmärkt med en bra kompaktkamera. Men visst trodde jag att det skulle ses någon skillnad.
Intressant kanske för en del som funderar på kameraköp.
Tänk noga igenom vad du skall ha kameran till.