Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inköp Tyskland, cashback Sverige?

Produkter
(logga in för att koppla)

JFF

Ny medlem
Åker till Berlin om två veckor och hade tänkt köpa ett objektiv (eller två).

Kan jag göra inköpet i Tyskland och skicka in cashback när jag kommer till Sverige eller måste man köpa från samma land där man är bosatt?

JFF skrev:
Kan jag göra inköpet i Tyskland och skicka in cashback när jag kommer till Sverige eller måste man köpa från samma land där man är bosatt?
Ja enligt villkoren gäller att "... Kampanjen genomförs i Andorra, Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Portugal, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien, Tjeckien, Slovakien, Ungern och Polen. För att du ska kunna få pengar tillbaka måste produkten vara inköpt i något av de uppräknade länderna ...".

Tänk dock på att det också står: "... Återbetalningen eller rabatten gäller endast om produkten ursprungligen har försålts av Canon inom EEA (European Economic Area) eller i Schweiz ...". D.v.s. du måste försäkra dig om att produkten inte är gråimporterad utan är importerad av Canon till Europa. En seriös återförsäljare anger tydligt om den är gråimporterad.

ANNONS
Götaplatsens Foto