Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
IR-konvertering
- Trådstartare OmniM
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
Beror väl på från vilken vinkel man ser på saken. Ska man ha den bästa kameran för IR-foto så är det ju så enkelt att D200 är en lite bättre kamera. Den har lite högre upplösning, lite lägre brus, bättre hus osv. Är tanken att den kamera som inte konverteras ska användas till "vanliga" bilder så kan det ju vara lämpligare att konvertera D70:n istället och ha D200:an för "vanliga" bilder.
D70:n funkar ju hyfsat för IR även utan konvertering, om man kan leva med omaket att använda ett IR-filter på objektivet med allt vad det innebär.
D70:n funkar ju hyfsat för IR även utan konvertering, om man kan leva med omaket att använda ett IR-filter på objektivet med allt vad det innebär.
OmniM
Aktiv medlem
Tack så mycket för svaren!
Jag har 4 systemare, så D70in och D200an ligger bara och dammar helt enkelt
Men då tror jag att jag moddar D200an och låter D70in stå i hyllan som en fin stolt fossil
Hade en fundering om sensorerna var annorlunda, eller nått annat tekniskt, som gör att den ena är att föredra över den andra.
tack!
Men då tror jag att jag moddar D200an och låter D70in stå i hyllan som en fin stolt fossil
Hade en fundering om sensorerna var annorlunda, eller nått annat tekniskt, som gör att den ena är att föredra över den andra.
tack!
dumbo
Aktiv medlem
Tack så mycket för svaren!
tack!
Det kan, såklart, finnas skillnader, men generellt kan man nog säga att alla sensorer är väldigt känsliga för IR-ljus utan någon hotmirror framför. Jag tror inte att det är några större skillnader mellan dessa två iaf, utan skillnaden i att D200 normalt är mindre känslig för IR ligger i att hotmirrorn är starkare.