Annons

IS vid motivföljning?

Produkter
(logga in för att koppla)

andola

Aktiv medlem
Funderar på ett 70-300 IS USM eller liknande till min 350D. Jag undrar, hur beter sig ett sådant objektiv om man följer t.ex en fågel som lyfter? Förutsätter att man har IS påslaget. Jag antar att reglersystemet går i ett ändläge och att det blir som ett objektiv utan IS. Vad säger ni som anväder optik med IS. Händer något annat?

Hej Jesper!
Jag har läst det där men har inte riktigt förstått det. I min begreppsvärld är en panorering en horisontell rörelse och man borde i så fall stänga av den horisontella korrigeringen. Verkar som jag missat något väsentligt! Sen var det ju frågan om fågeln som lyfter från trädet. Då blir det förmodligen både horisontell och vertikal panorering.

Jag har inte hittat så mycket detaljerat om IS på nätet. Finns en del andra aspekter som jag skulle ha belysta. T.ex rörlig sensor kontra lins. Tacksam för länktips.

andola skrev:
Hej Jesper!
Jag har läst det där men har inte riktigt förstått det. I min begreppsvärld är en panorering en horisontell rörelse och man borde i så fall stänga av den horisontella korrigeringen.

Jag läste pressreleasen & tänkte samma som du, dom måste ha skrivit fel va eller missförstår vi?

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto