Jag är inte lika imponerad av Pentax. Själv skickade jag in min "Optio S" för service på garanti, men efter en vecka fick jag ett brev där det stod att datumet fattades på kvittot. Tydligen måste datumet vara med för att bevisa att kameran är max ett år gammal (eftersom garantin räcker så länge).
Då ringde jag och snackade med dem, självklart började hon i telefonen tjafsa när jag sa att kameran inte funnits på marknaden mer än 9 månader då. Och jag gav henne länken till pentax perssmedelande att kameran fann på marknaden och bad henne ring till pentax huvudkontor, vilket hon tvärvägrade. Så jag blev helt enkelt tvungen att ringa till dom jag köpte kameran av (pixmania) som skickade en kopia på kvittot som jag faxade pentax i uppsala dagen efter.
Nu har det gått fem veckor sedan jag skickade in kameran, enligt pentax.se brukar det ta runt tre veckor från att dem fått kameran, när jag ringde här om dagen trodde dom torligtvis att kameran skulle vara färdig nästa vecka. Får se hur det blir med det.