Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag är imponerad utav Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Avslutat medlemskap
Vi skickar in en Nikon Coolpix 2000 i måndags vid 14-tiden till svenska Nikon på en garantisak. Döm av min förvåning när Shenker bilspedition ringer idag torsdag 16.00 och frågar om vi är hemma, 16.30 står dom vid dörren och överlämnar en låda.
Detta var helt fantastiskt tycker vi, servad och klar på 3 dagar detta kan man kalla service....

Hej

ja service är viktigt.. Jag hade problem att ladda hem senaste Nikon Scan och skickade ett lite irriterat mail till Nikon, dagen efter låg en cd i brevlådan.. gratis!

Mvh
Johan

Kul att höra!

Själv har jag också väldigt bra erfarenhet både av Nikons egen verkstad liksom av deras servicepartners -- i synnerhet Lasses Kameraservice som är utomordentligt bra och snabba att ha att göra med. Extra kul är det dock att höra att de faktiskt behandlar alla skadeärenden lika bra och inte bara kunder som skjutit in minst sexsiffriga belopp i verksamheten. Det är precis såhär det ska fungera!

Jag är inte lika imponerad av Pentax. Själv skickade jag in min "Optio S" för service på garanti, men efter en vecka fick jag ett brev där det stod att datumet fattades på kvittot. Tydligen måste datumet vara med för att bevisa att kameran är max ett år gammal (eftersom garantin räcker så länge).
Då ringde jag och snackade med dem, självklart började hon i telefonen tjafsa när jag sa att kameran inte funnits på marknaden mer än 9 månader då. Och jag gav henne länken till pentax perssmedelande att kameran fann på marknaden och bad henne ring till pentax huvudkontor, vilket hon tvärvägrade. Så jag blev helt enkelt tvungen att ringa till dom jag köpte kameran av (pixmania) som skickade en kopia på kvittot som jag faxade pentax i uppsala dagen efter.
Nu har det gått fem veckor sedan jag skickade in kameran, enligt pentax.se brukar det ta runt tre veckor från att dem fått kameran, när jag ringde här om dagen trodde dom torligtvis att kameran skulle vara färdig nästa vecka. Får se hur det blir med det.

Jepps!

Jag har heller aldrig haft problem med Nikon. Svarar snabbt på både mail, telefon och fax.

Beställde en reparationssats till Elins Nikon F-601, den kom hem i lådan dagen efter.

Toppbetyg för Nikon!

Jag är också nöjd med Nikon. Jag köpte en D100 i Tyskland. Alltså ingen svensk manual. Jag mailade till Nikon och frågade om de hade manualen på svenska i pdf format. Dagen efter fick jag en manual gratis i brevlådan i ett paket!

ANNONS
Götaplatsens Foto