Annons

JPEG i Camera RAW

Produkter
(logga in för att koppla)

ChrisOBooj

Ny medlem
Jag har ställt in mitt Photoshop så att även JPEG bilder öppnas direkt i Camera RAW. Dock verkar det som programmet skriver över JPEG filen efter man öppnat bilden i Photoshop och inte skapar en .xmp fil som händer om man öppnar RAW fil. Hur får jag tillbaka min orginal JPEG?

MVH Chris

Hur menar du?

Jag har ställt in mitt Photoshop så att även JPEG bilder öppnas direkt i Camera RAW. Dock verkar det som programmet skriver över JPEG filen efter man öppnat bilden i Photoshop och inte skapar en .xmp fil som händer om man öppnar RAW fil. Hur får jag tillbaka min orginal JPEG?

MVH Chris

Menar du att programmet skriver över originalfilen fastän du inte själv sparar över den i samma namn och samma format?! Det låter mysko.

Klart att jag kan återgå till min backup. Men undrar ändå. Då jag modifierar en JPEG i Camera RAW och sedan öppnar filen i PS kommer Camera RAW spara inställningarna så som jag lämnade dem även att jag inte sparar filen i PS. För en RAW fil skapar ju Camera RAW en ny XMP fil, vilken man kan ta bort och återgå till originalinställning.

ANNONS
Götaplatsens Foto