Tommy Nilsson
Medlem
Tommy mitt inlägg var inte till dig utan Lars B.
Det avsåg att det var upp till var och en hur mycket tid de vill spendera på FS forum
Och vi var nog i slutänden överens.
Ok Åke, nu förstod även jag .... "ironin" i ditt inlägg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tommy mitt inlägg var inte till dig utan Lars B.
Det avsåg att det var upp till var och en hur mycket tid de vill spendera på FS forum
Och vi var nog i slutänden överens.
Jag är relativt övertygad över, att Sony och Philips kände samtidigt till idén till den digitala ljudskivan, sk. CD, det sker ofta en forskning/idékläckning över företagsgränser, det blir ett samarbete!Visst var det Sony och Philips som tog fram det som blev standard för CD-skivan; men Sony demonstrerade en digital ljudskiva tre år innan Philips demonstrerade sin digitala ljudskiva, så att Sony "bara" hjälpte till att förverkliga Philips idé är inte riktig.
Det jag menar är att i samarbetet var det Philips som bidrog med hur CD-skivan skulle utformas, medan Sony främst bidrog med utformningen av digitaltekniken i spelarna.Visst var det Sony och Philips som tog fram det som blev standard för CD-skivan; men Sony demonstrerade en digital ljudskiva tre år innan Philips demonstrerade sin digitala ljudskiva, så att Sony "bara" hjälpte till att förverkliga Philips idé är inte riktig.
Vill du förtydliga din replik något, jag är inte helt säker på att jag ligger på samma "filosofiska plan".(?)
Först tolkar jag det som kritik/ironi till mitt inlägg, och in vid en ytterligare läsning går min tolkning åt ett annat håll...
Jag har varit aktiv på diverse forum genom åren, även som nybörjare och "expert" i ämnen. Dock har jag alltid sett det som mitt kall att vägleda de "ny anlända" för att de skall kunna få ut så mycket som möjligt i ingångskedet. Att de sedan utvecklas åt ett annat håll än jag själv efterhand som tiden löper,har jag bara sett som positivt. Först då kommer nytänket in och de även vågar frågasätta "det gamla banorna".
Ger lite perspektiv i diskussionerna, och även bidrar till att jag börjar frågasätta och vara öppen för mig själv.
Men, som sagt; jag kan ha missuppfatta ditt inlägg....
Är det så att Sony inför sitt eget format parallellt med SD nu eller?
Om så är fallet skulle man ju kunna tolka som att de på sikt tar bort SD-slotten om man är lagd åt det hållet.