Annons

Kampanj D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Rena

Aktiv medlem
Hej!

Har länge gått och funderat på ny kamera. Såg till min stora glädje idag i Scandinavianphotos katalog att D7D finns för 12 995:- inkl moms och med ett 17-35.
Mycket bra pris anser jag!

Till min fråga, vet någon om det är en kampanj i hela europa eller är det bara Scandinavian?
Den finns inte med på deras hemsida vad jag ser.

tjena!
nej det är nog specifikt scandinavian som har denna kampanj , jag såg att exempelvis cyberphoto tar 16450 för huset + 17-35,.
passa på !

mvh - Ale

Men Scandinavian har inte priset på sin hemsida....

Får undersöka på måndag.

De har väl helt enkelt blandat ihop de olika priserna/objektiven. Inget ovanligt, men varje gång det händer är det nån som tycker "det står så, då ska jag få köpa det"... ;)

Det var läsaren som hade lite för mycket grus i ögonen eller nått annat. Jag hade läst fel med andra ord....

Lät lite för bra för att vara sant! :)

Vet någon var man annars får tag i den till bra pris i Europa?

Rena skrev:
Det var läsaren som hade lite för mycket grus i ögonen eller nått annat. Jag hade läst fel med andra ord....

Lät lite för bra för att vara sant! :)

Vet någon var man annars får tag i den till bra pris i Europa?

www.pixxass.de säljer objektivet för 385 euro http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?cPath=25_41_297&products_id=2117

och huset för 1019 euro. Sen har de billiga priser på minneskort, t.ex: http://pixxass.de/tep/catalog/product_info.php?cPath=22_45_220&products_id=869

Det blir ett fint startpaket...

Själv så köpte jag nästan samma paket hos dem (huset, Sigma 18-50, 1GB CF-kort och trådutlösare) för lite under 15000 kr. Mycket bra pris.

Rena skrev:
Det var inte KM 17-35 som du länkade till. Deras egna kostar mycket mer....

Enligt många här på FS är det samma objektiv, Tamron tillverkar KM:s 17-35. Det enda som skiljer sig är kosmetiska skillnader.

Inca skrev:
Enligt många här på FS är det samma objektiv, Tamron tillverkar KM:s 17-35. Det enda som skiljer sig är kosmetiska skillnader.

Det är samma objektiv.
KM 17-35/2,8-4 & KM 28-75/2,8
byggs av Tamron och är inte avvikande i annat än kosmetik; antagligen är det fler Tamron på gång i KM kläder.

Inca skrev:
Själv så köpte jag nästan samma paket hos dem (huset, Sigma 18-50, 1GB CF-kort och trådutlösare) för lite under 15000 kr. Mycket bra pris.

Enligt tester så ska ju Sigma 18-50 2.8 dessutom vara bättre än 17-35:an som är ganska så medelmåttig.

Obs att jag ej testat själv. Foto har test på dem i det förra numret samt i det senaste.

//Larsa

ANNONS
Götaplatsens Foto