** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Kattbilder suger.

Produkter
(logga in för att koppla)
dags att öppna ögonen

jag tycker uttalande som ditt är så oerhört trångsynt. allt blir väl vad man gör av det. allt tjat om familjealbum tycker jag är lite väl extremt ibland. själv är jag intresserad av att dokumentera saker och folk i min närhet, oavsett om det är ett husdjur, en vän eller ett ting.
mycket handlar väl endå om att försöka fånga ögonblick och känslor med fotgrafi och det tycker jag f*n man kan lyckas med oavsett om det är en katt eller annat.
 
Ursäkta, men hur kan man veta att man tagit en dålig bild om man inte får lägga upp den här, få andra människor att titta på den och få dåliga betyg? Och vem ger er rätt, mina kära översittare, att påstå att just ni vet vad som är rätt och vad som är fel?

Det är mycket som jag inte gillar på den här planeten, men det betyder inte att det är dåligt. Det är väl bara att gå vidare?

"Ååååh, jag gillar inte det här och jag gillar inte det där." Ring en kompis eller sätt dig på en uteservering och beställ en kall öl i stället för att gnälla om vad som får och inte får läggas upp.
 
Ännu en helt sanslös disskusion som leder vart?
Jo, nybörjare blir ännu mera tveksam till att lägga upp bilder i erat "Kvalitetsfototek".
Själv sitter jag hemma med mina kritiska ögon och tycker att: nja, utbränd panna = ingen mening att ladda upp osv.
Jag anser att Fotosidan är till för alla typer av fotografer oavsett erfarenhet, självklart ska vi vara självkritiska innan vi laddar upp bilder men trådar som denna gör att man börjar fundera vad det är för dj..a elitklubb som vissa tror att dom tillhör? Ge f_n och klicka på bilden om det inte är ett motiv som tilltalar dig,kattbild eller inte, så enkelt är det.
Nu skriver jag detta utan att ha koll på vad det är för bilder du har tagit som tilltalar folk så mycket mer men jag antar att dom är av värsta sorten eller?
 
Så den här gamla diskussionen har vaknat till liv igen...en storm i ett vattenglas...

Om ni läser alla inlägg noggrant så kommer ni att märka att det är ett ytterligt litet fåtal som har hakat upp sig just på kattbilder. Den stora majoriteten tycker att katter är precis lika goda motiv som alla andra motiv här på Fotosidan.

Kontentan av diskussionen är egentligen att man bör vara självkritisk när man laddar upp bilder, alldeles oavsett vad bilderna föreställer. Välj bilder som det finns tankemöda och lite ansträngning bakom, bilder som är resultatet av en medveten fotografering snarare än ett knäppande, bilder som kan vara av intresse för människor du inte känner.
 
Senast ändrad:
Re: Kattbilder suger...

Puss skrev:

Kära bildsidanmedlemmar ös på med bilder!

Bilder som retar, lugnar, smeker, irriterar, får oss att stanna upp, gläder, förvånar. Bilder som får oss att skratta, gråta, le, undra, hata, förvånas, tänka, längta, förstå, glömma, sukta, fnittra, drömma.
/Puss


Naturligtvis har Puss rätt. En bra bild på en katt är väl lika bra som en bra bild på en skiftnyckel eller en havreåker. Eller har jag missat något...
Taya håller med ( hon är en katt )
 
ANNONS