Annons

Knarr knarr i greppet på ny 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Gardell

Aktiv medlem
Mitt på greppet knarrar det, om man ändrar läge eller trycker till lite lätt. Har haft den i ca tre veckor, i början var det inget alls och det bli bara mer och mer. Är det bara att acceptera eller kan det vara ett garantiärende? Har varit väldigt oerhört försiktig med den, men ändå.. Och visst är det Canon's budgetmodell men det är ändå ganska mycket pengar det handlar om, och det är inte roligt det där knarrandet... Det känns ju i fingrarna också. Nästan så jag håller mig ifrån kameran bara för det.. :-(

Sen är det ett "problem" till, jag har köpt den i tyskland. Vissa säger att det inte är ett problem och att jag måste skicka den till tyskland, medans andra säger att det inte är någon fara, att det är europagaranti och då går det lika bra att skicka den till Canon Sverige. Vad gäller egentligen?

Tacksam för svar

Knarrande...
Något sådant har jag inte hört ifrån mitt 1 vecka gamla grepp. Visserligen så kan jag höra ett knarrande ljud men då får jag också trycka väldigt hårt.

Jag vet inte hur det är med garantin.. men jag har hört en hel del säga att Canon har världsgaranti på sina produkter... Så du borde nog kolla upp ifall du kan lämna in det.

Tack för ditt svar

Det är inte batterigreppet det handlar om, utan själva greppet på kameran om det var oklart, vet inte heller vad du menar, men. :)

Gardell skrev:
Mitt på greppet knarrar det, om man ändrar läge eller trycker till lite lätt. Har haft den i ca tre veckor, i början var det inget alls och det bli bara mer och mer. Är det bara att acceptera eller kan det vara ett garantiärende? Har varit väldigt oerhört försiktig med den, men ändå.. Och visst är det Canon's budgetmodell men det är ändå ganska mycket pengar det handlar om, och det är inte roligt det där knarrandet... Det känns ju i fingrarna också. Nästan så jag håller mig ifrån kameran bara för det.. :-(

Sen är det ett "problem" till, jag har köpt den i tyskland. Vissa säger att det inte är ett problem och att jag måste skicka den till tyskland, medans andra säger att det inte är någon fara, att det är europagaranti och då går det lika bra att skicka den till Canon Sverige. Vad gäller egentligen?

Tacksam för svar

Europagaranti på "amatörkameror" och världsgaranti på proffsmodellerna.

Du kan alltså lungt reklamera till Canon Sverige.

Tack för svaren. :)

Michael: Jodå. ;) Men du missade att svara på om det här går på garantin eller om det är sånt man får räkna med.. kanske ingen riktigt kan svara på, men jag tycker det i alla fall.. tror jag.

Gardell skrev:
Tack för svaren. :)

Michael: Jodå. ;) Men du missade att svara på om det här går på garantin eller om det är sånt man får räkna med.. kanske ingen riktigt kan svara på, men jag tycker det i alla fall.. tror jag.

det ska förhoppningsvis inte vara några problem... det är upp till canon att bevisa att skadan inte uppkommit pga dig.

.... och jag trodde att du menade det där EXTRA greppet som kan kan köpa till kameran.

Men du menar förståss själva kamerans grepp..

Tack Michael.

Peter: förstod nästan det. :)

Idag har jag klämt lite extra på kameran, och det är bara om man trycker själva greppet åt höger som det börja knarra sedan, så nåt lurt är det i hela sidan där.. Men sen efter ett tag är det "tillbakaknarrat" och då är det relativt normalt ett tag.

Har inte varit i kontakt med Canon än, jag tycker nästan själv att det är ett så pass litet problem än så länge att det nästan känns fånigt att komma och klaga, dessutom vill jag inte bli av med kameran i några veckor nu, efter jul möjligtvis. Men jag vill ändå få bekräftat att jag BORDE få den lagad på garantin, att ta tag och få det gjort blir en senare fråga. :)

Låter som om något är löst... Kanske har de skruvat ihop det för dåligt... Måndags ex.

Jag har inte märkt något sådant alls på min...

ANNONS
Götaplatsens Foto