Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kodak SLR n Raw-filer
- Trådstartare uge
- Start datum
uge
Aktiv medlem
sagan skrev:
Det borde väl inte vara någon större skillnad på en behandlad RAW och en TIFF?
Självklart inte!!!!!
Men! Poängen med att lägga ut en raw är ju att den är direkt från kameran utan behandling. Annars kan det ju spela kvitta....
kaw
Aktiv medlem
Jag har gjort ett snabbt test med en rådatafil och visade resultatet här.uge skrev:
E det någon mera som kollat in raw-filer från Koadaks nya hus.
Verkar som att du använt Kodaks konverteringsprogram med standardinställningar. Testa andra inställningar och det vore det konstigt om du inte kan få ut ett annat resultat.Gjorde det igår och är impad. Bara lite frågande då raw-filen och Tiffen visar så lite skillnad
Jag upptäckte en väldigt kraftig högdagerkapning i JPEG-filen jag matchade mot i länken ovan. Detta bekräftas av dpreviews kommentar för 14n-modellen: "Good dynamic range with up to 1.5 stops of extra data in RAW and ERI-JPEG images". Något jag tycker är rena snurren, varför krångla med ett ERI-format (som jag ser som så ointressant att jag inte ens orkat ta reda på vad det innebär) istället för att fixa till en vettig svärtningskurva för en vanlig JPEG-bild!?
Senast ändrad: