Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Konvertera till DNG i bridge?
- Trådstartare Speedy
- Start datum
lazze_gurra
Avslutat medlemskap
Varje kamera tillverkare har sitt eget raw-format.
DNG är ett universellt format.
DNG-konverter är ett fristående program som kan laddas ner.
Fördelar:
-Något mindre RAW-bilder.
-De flesta tror att det kommer bli standard
och bestå i all evighet.
*/Lasse
DNG är ett universellt format.
DNG-konverter är ett fristående program som kan laddas ner.
Fördelar:
-Något mindre RAW-bilder.
-De flesta tror att det kommer bli standard
och bestå i all evighet.
*/Lasse
Jag tror på DNG, men vill ha både hängslen ocgh livrem.
Så det första jag gör när jag slangat ur ett kort är att lägga mina originalråfiler på en backuparea. Därifrån kommer de så småningom att hamna på dvd-skivor.
Efter det genererar jag dng-filer av dem. Dessa dng-filer hamnar i mitt arkiv och blir föremål för mina vanliga backuprutiner, dvs varje fil finns så småningom på ett otal dvd-skivor.
Originalråfilernas backupskivor förnyas inte. Där räknar jag kallt med att om jag upptäcker problem med dng-rutten, då gör jag det under den första skivans livslängd. Men utan den försäkringen skulle jag i alla fall inte vilja vara.
Så det första jag gör när jag slangat ur ett kort är att lägga mina originalråfiler på en backuparea. Därifrån kommer de så småningom att hamna på dvd-skivor.
Efter det genererar jag dng-filer av dem. Dessa dng-filer hamnar i mitt arkiv och blir föremål för mina vanliga backuprutiner, dvs varje fil finns så småningom på ett otal dvd-skivor.
Originalråfilernas backupskivor förnyas inte. Där räknar jag kallt med att om jag upptäcker problem med dng-rutten, då gör jag det under den första skivans livslängd. Men utan den försäkringen skulle jag i alla fall inte vilja vara.