Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD-displayen på EOS 33V-slocknar inte?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Mitt första inlägg på sidan:))
Har precis skaffat en EOS 33V och har en "dum" frågan som jag skäms lite för att ställa....
Men lcd-displayen visar antal bilder jag tagit och att film finns i, trots att den står i Off-läge?

Ska det vara så? Hur är de med batterikapaciteten?

Det skall vara så

Att visa den där informationen drar så lite batteri att det inte märks.

Tackar för hjälpen!

Gillar de dock inte..:)
Känns som att den "käkar" batteri.
Har haft en dålig erfarenhet av en kompaktkamera(Minolta Riva Zoom 115) som åt batteri till fruktost,lunch och middag.

Var du lugn..

Det som drar batteri är blixten, som drar i storleksordning kanske 100ggr så mycket energi som slutaren och motorerna. De i sin tur drar kanske 100 ggr så mycket energi som displayen.

Jag har en gammal 300 som köptes för ca 4 år sedan. Jag har bytt batterier 2-3 ggr i den under den perioden.

V-serien är ju nyare och säkerligen än mer batterisnål, och systemkamerorna har säkerligen högre kvalite än små kompaktkameror.

Ja, inte lär du behöva bekymra dig över det! Har hast min Eos 30a i 10 mån ungefär och aldrig behövt byta batteri trots en hel del fotande. Börjar märka att seriebildtagningen börjar sega lite nu men det kan man ju ta efter 10 mån :)

Har anvant bade 30 o 300 o bada gor sa. Jag har plata riktigt mycket o ofta haft film sittande i jag tycker att byta batterier en gang per halvar inte ar sa farligt.

ANNONS
Götaplatsens Foto