Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
LCD-skydd till Nikon, alltså plastfilm..
- Trådstartare kmsellin
- Start datum
harman
Aktiv medlem
Tja,
Jag skulle vilja skydda LCD displayen på min D800 utan att använda medföljande plastskydd. Någon som vet om det finns färdiga plastfilmar liknande de till Iphones osv? Måste ju vara ett perfekt skydd. Finns iof universal av dessa med. Nån som har provat?
/M
Kört med GGS på D7000, finns tyvärr ingen ännu till D600 men så fort de dyker upp blir det köp, det är inte plast dock, det är glas. Kan klart rekommendera!
http://www.cameraclean.co.uk/produc...1&desc=GGS+Glass+LCD+Protector+for+Nikon+D800
Finns även på eBay om man vill snåla.
cakon
Aktiv medlem
Tja,
Jag skulle vilja skydda LCD displayen på min D800 utan att använda medföljande plastskydd. Någon som vet om det finns färdiga plastfilmar liknande de till Iphones osv? Måste ju vara ett perfekt skydd. Finns iof universal av dessa med. Nån som har provat?
/M
Det finns t.ex. här:
http://www.displayskyddsfolie-shop.se/digitalkamera/nikon/nikon-d800/index.php
Jag har använt liknande till min D80 och använder nu till min D700 med mycket bra resultat. Till D700 medföljde film till båda displayerna. Från sajten ovan har jag dock endast beställt, men ännu inte fått, skyddsfilm till min lilla Canon S100.
Cable guy
Aktiv medlem
LCD skydd
Ett sånt här har jag på min D700:
http://cms.kreativfotografi.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1390&category_id=35&option=com_virtuemart&Itemid=1[/url]
Funkar jättebra, men jag vet inte hur man tar bort det utan att skada displayen, om det skulle behövas...
Håkan
Ett sånt här har jag på min D700:
http://cms.kreativfotografi.se/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=1390&category_id=35&option=com_virtuemart&Itemid=1[/url]
Funkar jättebra, men jag vet inte hur man tar bort det utan att skada displayen, om det skulle behövas...
Håkan
Helmetrock
Aktiv medlem
Vad har man LCD displayskydd till? Funderar på hur många olika sätt man kan repa den.
/Stefan R. Nilsson
Har du den bara inomhus eller? ;-)
Rommel
Avslutat medlemskap
Har du den bara inomhus eller? ;-)
Har haft systemkamera ganska länge och aldrig repat LCD displayen. Känns onödigare än UV-filter som utgör skydd vid skitig miljö.
Därför undrar jag självfallet vid vilka tillfällen man utgör risk att repa den.
/Stefan R. Nilsson
gasfot
Aktiv medlem
Jag har ett oanvänt/oöppnat GGS till D800 som jag inte behöver om du är intresserad?Tja,
/M
Du kan få det för en hundring
lumor_
Aktiv medlem
Undrar också varför man har skydd där. Har haft sju kameror med display och ingen av dem har repats. Jobbar med två av dem dagligen sedan fyra år. Däremot har jag tappat en av dem så att objektivet blev lite knasigt. Skydd för displayen verkar vara en smart affär (för den som säljer).
kmsellin
Aktiv medlem
Undrar också varför man har skydd där. Har haft sju kameror med display och ingen av dem har repats. Jobbar med två av dem dagligen sedan fyra år. Däremot har jag tappat en av dem så att objektivet blev lite knasigt. Skydd för displayen verkar vara en smart affär (för den som säljer).
Tjenare!
Har all respekt för att du inte behöver något LCD skydd. För de flesta så är det säkert helt onödigt. Jag har dock märkt att mina kameror blir ganska repiga och slitna med tiden. Helst eftersom att jag reser mycket med dem, samt fotar 99% ute. Ofta har jag även 2 kameror med olika objektiv hängande över axeln. De tenderar att skrapa mot buskar, slå mot varandra eller ligga guppande i någon låda på en båt. Har personligen fått repor på mina LCD skärmar, så jag vill testa detta. Främst är det dock på mitt undervattenshus som jag får repor. Skulle gärna hitta någon vatten beständig plast/glas som jag kan sätta även på undervattenshusets fönster! Mitt förra UV-hus till D300s var rejält repigt precis vid LCD skärmen.
/Mattias