Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Livslängd på D50?

Produkter
(logga in för att koppla)

Taka

Aktiv medlem
Köpte min för drygt en månad sedan och har redan plåtat över 1600 bilder. Lever den i några år i alla fall? Tänkte mest på slutarens hållbarhet, om den typ bara håller för 30000 exponeringar känns det ju som om den kommer att dö snart :p
Eller är jag bara nojig?

Du är nog bara nojig;-) Den håller säkert för minst 30000 exponeringar, och det blir ju ett och ett halvt år med din takt.

fan vad skönt att höra! Hör gärna av dig när den dör och konstatera hur många exponeringar den har gjort!

Testade exif viewer för att se på min, men finns det något annat sätt för att kunna se hur många exponeringar kameran har gjort? (Programmet verkar dock inte vilja visa hur många exponeringar längre, fattar inte varför)

fungerar bara sådant här program med systemare? Fick ingen information om antalet exponeringar på min powershot 610

Taka skrev:
Testade exif viewer för att se på min, men finns det något annat sätt för att kunna se hur många exponeringar kameran har gjort? (Programmet verkar dock inte vilja visa hur många exponeringar längre, fattar inte varför)
Det enklaste om du köpt kameran ny att väl att ställa in bildräkningen så att den inte börjar om när du tömt minneskortet.

Om slutaren lägger av inom tre år från att kameran är köpt, räknas det som garantireparation pga. konsumentköplagen? Finns det någon rimlig gräns?

marooned skrev:
Om slutaren lägger av inom tre år från att kameran är köpt, räknas det som garantireparation pga. konsumentköplagen? Finns det någon rimlig gräns?

Är det inte så att "vanligt" slitage, dvs av att man brukar varan inte räknas?

ANNONS