Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Livslängd på D50?
- Trådstartare Taka
- Start datum
Taka
Aktiv medlem
fan vad skönt att höra! Hör gärna av dig när den dör och konstatera hur många exponeringar den har gjort!
Testade exif viewer för att se på min, men finns det något annat sätt för att kunna se hur många exponeringar kameran har gjort? (Programmet verkar dock inte vilja visa hur många exponeringar längre, fattar inte varför)
Testade exif viewer för att se på min, men finns det något annat sätt för att kunna se hur många exponeringar kameran har gjort? (Programmet verkar dock inte vilja visa hur många exponeringar längre, fattar inte varför)
meathead
Avslutat medlemskap
Testa Opand iexif för att se antal exp.
Kolla efter "Total number of shutter releases".
Måste var en JPG bild.
http://www.opanda.com/en/iexif/index.html
/Henrik
Kolla efter "Total number of shutter releases".
Måste var en JPG bild.
http://www.opanda.com/en/iexif/index.html
/Henrik
Makten
Aktiv medlem
Det enklaste om du köpt kameran ny att väl att ställa in bildräkningen så att den inte börjar om när du tömt minneskortet.Taka skrev:
meathead
Avslutat medlemskap
Makten skrev:
Det enklaste om du köpt kameran ny att väl att ställa in bildräkningen så att den inte börjar om när du tömt minneskortet.
Det är oxå ett sätt men den börjar iofs räkna från 0 igen vid 9999.
Taka
Aktiv medlem
marooned skrev:
Om slutaren lägger av inom tre år från att kameran är köpt, räknas det som garantireparation pga. konsumentköplagen? Finns det någon rimlig gräns?
Är det inte så att "vanligt" slitage, dvs av att man brukar varan inte räknas?